Meer dan 100.000 dieselrijders riskeren een rode kaart op de autokeuring. Dat blijkt uit cijfers die onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn in handen kreeg. Het gaat om eigenaars van auto’s die niet in orde zijn met hun roetfilter. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) en Traxio, de koepelfederatie van garagehouders, lichtten de veranderingen dinsdagmiddag toe. Wat verandert er juist? Wat kan je doen als je zo’n wagen hebt en hoeveel kosten mogelijke oplossingen? “Eén achterpoortje staat nog steeds wijd open.” [naar artikel]
Meer dan 100.000 dieselrijders riskeren vanaf 1 december een rode kaart op de autokeuring. Dat blijkt uit cijfers die onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn in handen kreeg. Het gaat om eigenaars van auto’s die niet in orde zijn met hun roetfilter en nu aan een nieuwe procedure worden onderworpen. Wat verandert er juist? Wat kan je doen als je zo’n wagen hebt en hoeveel kosten mogelijke oplossingen? “Eén achterpoortje staat nog steeds wijd open.” [naar artikel]
De groepsimmuniteit van de Europese landen valt tegen, en in september of oktober is de kans op een tweede besmettingsgolf van het coronavirus heel groot. Dat heeft Herman Goossens, professor microbiologie aan de Universiteit Antwerpen, in "De afspraak" verteld. De professor verwacht evenwel niet dat de coronamaatregelen dan nog even streng als nu hoeven te zijn. "Om dat scenario te vermijden zullen we slimme exitstrategieën moeten ontwikkelen zodat de curve laag genoeg blijft," vertelt hij, "maar de komende maanden worden in elk geval een zware dobber." [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Dat blijkt uit een enquête die VAB door de Universiteit Antwerpen liet uitvoeren bij 254 mensen. Omdat de kennis bij de automobilisten over de LEZ zo gebrekkig is, vraagt VAB het Antwerpse stadsbestuur om een gedoogbeleid te voeren gedurende een periode van zes maanden. [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Dat blijkt uit een enquête die VAB door de Universiteit Antwerpen liet uitvoeren bij 254 mensen. [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Daarom vraagt de VAB een tijdelijk gedoogbeleid. [naar artikel]
Jarenlang staken Nederlanders de grens over om goedkoper diesel te tanken in België. Nu gebeurt het omgekeerde. In ons land is diesel sinds kort even duur als benzine, zo niet duurder. En dus gaan we nu naar Nederland voor een volle tank. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.