Filip Watteeuw (Groen) krijgt opnieuw een juridische opdoffer te slikken. Een nieuw circulatieplan dat de Gentse schepen van Mobiliteit maandag wou invoeren in Zwijnaarde, wordt voorlopig verboden door een rechter. Bewoners moeten eerst hun zeg kunnen doen in een kort geding. [naar artikel]
Het ziet ernaar uit dat het nieuwe circulatieplan van Zwijnaarde maandag 4 december niet kan ingaan. Bewoners hebben een bevel van de rechtbank verkregen dat de Stad Gent verbiedt om te starten met het plan. Doet ze dat toch, dan riskeert Gent een dwangsom van 25.000 euro per dag. [naar artikel]
De Gentse CD&V dient in de gemeenteraad een voorstel in om de invoering van het circulatieplan met een jaar uit te stellen (zie De Gentenaar van gisteren). Maar Filip Watteeuw (Groen), schepen van Mobiliteit, zegt dat de afgesproken randvoorwaarden wél vervuld zullen zijn. [naar artikel]
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar maandag is het zover. Dan treedt in Gent het veelbesproken nieuwe circulatieplan in voege. De Gentse schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw is ervan overtuigd dat het plan de mobiliteit in de stad op een hoger niveau zal tillen. [naar artikel]
In de resultaten van het burgeronderzoek naar luchtvervuiling ziet de Gentse schepen van mobiliteit, Filip Watteeuw (Groen), opnieuw het bewijs dat het Gentse circulatieplan werkt. ‘Maar we moeten nog verder gaan.’ [naar artikel]
“Drastisch? Mijn verkeersplan?” Filip Watteeuw (56) steigert als hij het hoort. Woensdag is het twee jaar geleden dat het circulatieplan werd ingevoerd. Tijd om met de Groen-schepen te kijken hoe het nu verder moet en of er toch geen fouten zijn gemaakt. “Het plan werkt, maar had meer een totaalplan kunnen zijn”, geeft hij toe. “We hadden de handelaars daar ook beter in kunnen begeleiden.” [naar artikel]
De haven van Antwerpen mag donderdag op straffe van dwangsommen niet worden geblokkeerd door protestacties. Elke vastgestelde inbreuk leidt tot een dwangsom van 1.000 euro per persoon per uur. Dat heeft de rechter in kort geding woensdag beslist. [naar artikel]
De rechtbank legt de Stad Gent een voorlopig verbod op om het veelbesproken wijkmobiliteitsplan rond de Gentbruggebrug in te voeren. Als dat toch gebeurt, moet Gent een dwangsom van 25.000 euro per dag betalen. Er is te veel geïmproviseerd met de inspraakrondes voor het plan, waardoor het volgens de rechter niet wettig is. [naar artikel]
Na de aankondiging van nieuwe boerenprotestacties op 14 maart, heeft de haven van Antwerpen juridische stappen genomen. De rechtbank heeft intussen een verbod uitgesproken om de toegangswegen tot de haven te versperren, op straffe van dwangsommen. Elke vastgestelde inbreuk leidt tot een dwangsom van 1.000 euro per persoon per uur. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.