Al vanaf volgend jaar alleen nog elektrische wagens, een totaalverbod op de installatie van gas- en stookolieketels én de sluiting van zowat de helft van onze belangrijkste industrie. Wil Vlaanderen aan de eisen van de Brusselse rechter in het klimaatarrest voldoen, zijn in theorie drastische maatregelen nodig. Dat blijkt uit een analyse van het VEKA, het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap, die HLN kon inkijken. U leest de details hier. [naar artikel]
“De tijd van de vrije markt is voorbij. Onze buurlanden zijn in actie geschoten, waar wachten wij nog op?” Politicoloog Jonathan Holslag (VUB) breekt een lans voor een sterke Belgische industrie. Volgens hem nemen we als land een groot risico door niet langer zelf de touwtjes van de productie in handen te hebben. In deze exclusieve column voor HLN legt hij uit waarom. “Een land is weerloos zonder eigen industrie, zo leerde ik in China.” [naar artikel]
Vlaanderen voert een ‘ambitieus, maar realistisch’ klimaatbeleid, betoogden de advocaten van het gewest op het proces van de Klimaatzaak. ‘We moeten een evenwicht vinden met sociale en economische pijlers.’ [naar artikel]
07:02 De Britse premier Theresa May wil dat de Londense City zijn financiële diensten aan de rest van Europa kan blijven slijten. Als Europa dat verhindert, dreigt ze ermee de vennootschapsbelasting te verl... [naar artikel]
Het plan van het Brusselse Gewest om in 2017 het aantal rijstroken op de E40 tussen Leuven en de hoofdstad te halveren, lokt uiteenlopende reacties uit bij de verschillende mobiliteitsorganisaties. Touring vindt het plan “waanzin” en vraagt zich af het of het mobiliteitsbeleid niet beter in de handen van experts wordt gelegd dan bij “kortzichtige politici”. Voor VAB past de beslissing van het Brussels Gewest dan weer in een evolutie die in verschillende Europese steden merkbaar is. [naar artikel]
Het plan van het Brusselse Gewest om in 2017 het aantal rijstroken op de E40 tussen Leuven en de hoofdstad te halveren, lokt uiteenlopende reacties uit bij de verschillende mobiliteitsorganisaties. Touring vindt het plan “waanzin” en vraagt zich af het of het mobiliteitsbeleid niet beter in de handen van experts wordt gelegd dan bij “kortzichtige politici”. Voor VAB past de beslissing van het Brussels Gewest dan weer in een evolutie die in verschillende Europese steden merkbaar is. [naar artikel]
Het plan van het Brusselse Gewest om in 2017 het aantal rijstroken op de E40 tussen Leuven en de hoofdstad te halveren, lokt uiteenlopende reacties uit bij de verschillende mobiliteitsorganisaties. Touring vindt het plan ‘waanzin’ en vraagt zich af het of het mobiliteitsbeleid niet beter in de handen van experts wordt gelegd dan bij ‘kortzichtige politici’. Voor VAB past de beslissing van het Brussels Gewest dan weer in een evolutie die in verschillende Europese steden merkbaar is. [naar artikel]
Vanaf 2017 wordt het aantal rijstroken op de E40 om Brussel binnen te rijden gehalveerd. Voorlopig worden de plannen nog voorzichtig positief onthaald bij de gemeente Schaarbeek en Evere. Daar wordt niet meteen gevreesd voor extra verkeersproblemen. “Al hebben we wel enkele aandachtspunten.” [naar artikel]
De advocaat van Stefan K. Heeft aan de drie rechters van de correctionele rechtbank van Tongeren gevraagd om rekening te houden met een aantal verzachtende omstandigheden in hun bestraffing van zijn cliënt. Eerder had het openbaar ministerie al een gevangenisstraf gevorderd van 20 jaar en een levenslange ontzetting uit zijn rechten. De Tongenaar staat terecht voor de doodslag op zijn Poolse vriendin in maart 2015. [naar artikel]
01:00 De drie laatst toegezegde projecten voor windparken in de Noordzee zullen het met miljarden minder steun moeten doen dan gepland. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.