Het klinkt bijna als een sprookje met een ‘happy end’ maar sinds vrijdag werken alle roltrappen en liften in het station van Hasselt. Alleen op perron 2 en 3 moeten de aanpassingen nog gebeuren, daar is nog geen nieuw materiaal geïnstalleerd. [naar artikel]
Maandagochtend hebben pendelaars hun beste beentje moeten voorzetten in het station van Hasselt want ... de roltrappen deden het niet. En dus moest iedereen te voet de trap op richting perrons 2/3, 4/5 en 6/7. Net de perrons waar nieuwe roltrappen geplaatst werden. [naar artikel]
Het station van Hasselt lijkt stilaan vervloekt, want nadat eerder de oude roltrappen constant buiten dienst sukkelden, lijken nu ook de nieuwe roltrappen dezelfde euvels te kennen. Eerder deze week waren zelfs drie roltrappen buiten strijd, nu zijn er nog twee onbruikbaar. [naar artikel]
De malaise met de versleten roltrappen in het station van Hasselt blijft maar duren. Bijna elke dag valt een van de roltrappen in panne. De NMBS liet aan TVL weten da de roltrappen vanochtend bewust stilgelegd werden voor een onderhoud. Dat zou de pannes moet oplossen. Ondertussen blijkt dat er geen budget is voor een nieuw Hasselts station. Er is enkel ruimte voor wat oplappingswerken tegen 2023. [naar artikel]
Elk jaar zijn er tweeduizend roltrappen en liften in treinstations defect, ondanks de 2 miljoen euro die de NMBS aan onderhoud betaalt. “Onderhoud? De roltrappen van Antwerpen-Zuid zijn al meer dan twintig jaar kapot. Schandalig, zeker omdat dit treinstation ook een toegangspoort is voor Antwerpen”, zegt Jan Bosmans uit Hoboken. De professor-radioloog is het beu om zich elke dag met een zware rugzak een weg naar het perron te zwoegen. Op versleten trappen. [naar artikel]
Elk jaar zijn er tweeduizend roltrappen en liften in treinstations defect, ondanks de 2 miljoen euro die de NMBS aan onderhoud betaalt. “Onderhoud? De roltrappen van Antwerpen-Zuid zijn al meer dan twintig jaar kapot. Schandalig, zeker omdat dit treinstation ook een toegangspoort is voor Antwerpen”, zegt Jan Bosmans uit Hoboken. De professor-radioloog is het beu om zich elke dag met een zware rugzak een weg naar het perron te zwoegen. Op versleten trappen. [naar artikel]
De roltrappen in het station van Leuven zijn al sinds begin januari stuk. Dat komt omdat de voetgangerstunnel onder het station onder water liep, door werken aan het naastgelegen Martelarenplein. Maar de NMBS belooft nu een oplossing: tegen eind maart moeten de roltrappen hersteld zijn. "Een hele klus", zegt Bart Crols van de NMBS [naar artikel]
Wie slecht ter been is, kan in het station van Lokeren nog steeds geen lift of roltrap gebruiken. Die zijn intussen al wekenlang defect. En de reparatie zou wel nog even op zich kunnen laten wachten, mogelijk zelfs jaren. Schandalig, vinden de Lokerse oppositiepartijen. Ze willen dat het stadsbestuur wat feller op tafel mag kloppen bij de NMBS. [naar artikel]
Het station van Mechelen behoort tot de slechtst toegankelijke van het land. De liften en trappen blijken er bijna een kwart van de tijd defect te zijn. “Dit is onacceptabel”, zegt gemeenteraadslid Thijs Verbeurgt (Vooruit). [naar artikel]
Geloof het of niet, maar opnieuw bleek dinsdagochtend één van de roltrappen aan het station in Hasselt niet te werken. Dit keer ging het om diegene die leidt naar het perron van sporen 4 en 5. Rijst de vraag of er wel nieuwe roltrappen of oude, aftandse vehikels geplaatst werden ter vernieuwing van het Hasseltse station. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.