Bijna één op de drie bestuurders houdt op de snelweg te weinig afstand ten opzichte van zijn voorligger en is daarmee een bumperklever. Die chauffeurs veroorzaken elk jaar duizend ongevallen, met kettingbotsingen en files tot gevolg. De nieuwe wegcode stelt de veilige afstand scherp en bumperklevers zullen vanaf 2025 ook beboet worden. Wat is bumperkleven precies, en hoe zal dat gecontroleerd worden? [naar artikel]
De nieuwe wegcode zal vanaf 2025 de veilige afstand tussen twee voertuigen expliciet vastleggen op twee seconden. Nu houdt meer dan de helft zich daar niet aan, zegt verkeersinstituut Vias. [naar artikel]
Viroloog Steven Van Gucht en infectiologe Erika Vlieghe benadrukken dat we ook bij buitenactiviteiten afstand moeten blijven houden. De volgende drie weken worden cruciaal om de cijfers in de hand te houden. [naar artikel]
Het beste tarief is gratis, zullen ze gedacht hebben. Jaarlijks glippen ruim vijfhonderd chauffeurs zonder te betalen door de slagboom van een parking. [naar artikel]
Bumperklevers speelden dinsdag hun rijbewijs kwijt toen ze de aandacht trokken omdat ze heel kort achter een anonieme politiewagen gingen hangen. [naar artikel]
Bijna zes op de tien automobilisten in ons land houden te weinig afstand tegenover hun voorligger. Vooral op het linkerrijvak wordt er gebumperkleefd dat het een lieve lust is, zo blijkt uit een studie van Vias. Volgend jaar komt er een proefproject om controles mogelijk te maken. [naar artikel]
Bijna zes op de tien automobilisten houden te weinig afstand tegenover hun voorligger. Dat gebeurt vooral op het linkerrijvak. [naar artikel]
Bijna zes op de tien automobilisten in ons land houden te weinig afstand tegenover hun voorligger. Vooral op het linkerrijvak wordt er gebumperkleefd dat het een lieve lust is, zo blijkt uit een studie van Vias. Volgend jaar komt er een proefproject om controles mogelijk te maken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.