Het nieuwe vervoersplan van De Lijn krijgt niet alleen kritiek van heel wat reizigers maar ook chauffeurs zijn er niet mee opgezet. Het gaat dan vooral om chauffeurs die via een pachter in onderaanneming rijden voor de vervoersmaatschappij. “Want wij krijgen alle ritten door de strot geduwd die men bij De Lijn zelf net verkocht krijgt aan het personeel: weekends, late shiften en vooral veel onderbroken diensten!” [naar artikel]
Drie maanden na het invoeren van het nieuwe vervoersplan van De Lijn staan de ouders van Dylan (29) nog altijd in de kou. Omdat de situatie uitzichtloos was, gingen Elsie De Troyer en Claude Derveaux zelf aan de slag om een nieuw vervoersplan voor hun zoon, die het syndroom van Down heeft, uit te werken. [naar artikel]
Het nieuwe vervoersplan van De Lijn heeft niet geleid tot “de voorspelde chaos” en waar er problemen zijn, wordt er ook bijgestuurd. Dat was donderdag in de commissie Mobiliteit van het Vlaams Parlement de centrale boodschap van minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) en van directeur-generaal van De Lijn Ann Schoubs. Maar de verzamelde oppositie bestempelt die boodschap als een “goednieuwsshow” en als “wereldvreemd”. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters ontkent dat het nieuwe vervoersplan van De Lijn op het terrein leidt tot “chaos”. Tijdens een actualiteitsdebat in het Vlaams Parlement counterde de Open VLD-minister de felle kritiek van de oppositie op het nieuwe plan. De minister ontkent niet dat er klachten zijn. “Die worden ter harte genomen en we zorgen voor oplossingen en bijsturingen”, aldus de minister. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters ontkent dat het nieuwe vervoersplan van De Lijn op het terrein leidt tot “chaos”. Tijdens een actualiteitsdebat in het Vlaams Parlement counterde de Open Vld-minister de felle kritiek van de oppositie. De minister ontkent niet dat er klachten zijn. “Die worden ter harte genomen en we zorgen voor oplossingen en bijsturingen”, aldus de minister. [naar artikel]
Nieuwe busroutes, afgeschafte haltes of nummers die veranderen: het nieuwe vervoersplan van De Lijn geldt al sinds zaterdag, maar zorgt op heel wat plekken in Vlaanderen voor problemen. Niet alleen raakte de jeugd vandaag niet op tijd op school, maar ook chauffeurs zijn niet opgezet met de nieuwe dienstregeling. “Wij krijgen alle ritten door de strot geduwd die men bij De Lijn zelf net verkocht krijgt aan het personeel.” [naar artikel]
De website van De Lijn ondervindt zaterdagochtend “enkele technische problemen”. Slechte timing voor de vervoersmaatschappij, want uitgerekend vandaag wordt het nieuwe (en fel bekritiseerde) vervoersplan gelanceerd. [naar artikel]
Twee weken na de invoering van het nieuwe vervoersplan van De Lijn is er in Limburg al op zes punten bijgestuurd. “Dit zijn acute problemen die op korte termijn zijn opgelost. We blijven evalueren en er kunnen nog wijzigingen volgen”, klinkt het bij De Lijn. [naar artikel]
Het nieuwe vervoersplan van De Lijn zorgt voor problemen voor leerlingen die vanuit Heppen en Leopoldsburg naar het Don Boscocollege in Hechtel-Eksel reizen. Ouders klaagden aan dat de bussen “overvol en onveilig” zijn en dat hun kinderen op vrijdag een uur moeten wachten voor er een bus komt. Schepen van Mobiliteit Marleen Kauffmann (CD&V) neemt maatregelen. [naar artikel]
In Houthalen-Helchteren zijn 110 knelpunten gemeld in het nieuwe vervoersplan van De Lijn. Uit een gesprek tussen De Lijn en het gemeentebestuur blijkt dat een aantal al meteen opgelost kunnen worden. De rest wordt onderzocht. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) verdedigt het nieuwe vervoersplan van De Lijn. “Maar er zullen kinderziektes zijn. En als er knelpunten zijn, zullen we die aanpakken. Niemand mag in de kou blijven staan.” [naar artikel]
20:24 De oppositie vindt dat de top van de vervoersmaatschappij De Lijn de ernst van de problemen met het nieuwe vervoersplan niet inziet. 'Mensen die hun lijn zien verdwijnen, hebben niks aan meer ritten o... [naar artikel]
De Vlaamse Scholierenkoepel is bezorgd over de impact van de keuzes in het nieuwe vervoersplan van De Lijn op de dagelijkse mobiliteit van honderdduizenden leerlingen. De koepel vraagt dan ook aanpassingen. [naar artikel]
Het aantal klachten over het nieuwe vervoersplan van De Lijn is teruggevallen van bijna 2.000 in de eerste dagen tot nog tweehonderd per dag. Zijn de grootste problemen opgelost of doen reizigers geen moeite meer om klacht in te dienen? [naar artikel]
Het nieuwe vervoersplan van De Lijn heeft een maand kunnen warmdraaien. Zijn de kinderziektes verholpen? Drie dagelijkse gebruikers maken een stand van zaken op. [naar artikel]
Scholieren, reizigers die naar hun werk pendelen, gepensioneerden, minder mobiele mensen en personen met een handicap: allen voelen zich in de steek gelaten door het nieuwe vervoersplan dat De Lijn zaterdag uitrolt. De voorbije dagen en uren werd onze redactie overstélpt met reacties via onze tiplijn 4040. “Ik heb een dochter met het syndroom van Down. Ik ben een gescheiden, alleenstaande mama die voltijds werkt. En nu van de ene op de andere dag in de steek gelaten.” [naar artikel]
De Lijn rolt vanaf zaterdag haar nieuwe vervoersplan uit. Zo’n 3.200 haltes verdwijnen - en mogelijk meer. In sommige gemeenten zelfs tot de helft en dat dringt stilaan door bij de gebruikers. Trein-tram-bus noteert al 170 klachten en op fora allerhande gonst het ongenoegen. Twee gedupeerden getuigen ook hier. Over een grote impact, op twee doodgewone levens. “De mensen zo ontmoedigen om het openbaar vervoer te nemen. Dat kan toch niet?” [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) roept na de protestacties op om het nieuwe vervoersplan van De Lijn een kans te geven. Sowieso zal het, waar nodig, worden bijgestuurd, benadrukt ze. "Niemand mag in de kou blijven staan, daarover zal ik waken." [naar artikel]
Het nieuwe vervoersplan van De Lijn zorgt voor veel frustratie bij de reizigers. Want veel Vlamingen zien hun vaste lijn verdwijnen, ook de slechtziende An De Beuf (42). “Voor mij is dit een ramp, mijn hond en ik zijn dit traject gewoon.” [naar artikel]
Alsof de (financiële) ellende nog niet groot genoeg is bij KV Oostende, wordt het morgen ook nog bang afwachten of de sneeuw geen spelbreker zal zijn voor hun bekerclash met RWDM. Net als alle andere KVO-supporters gelooft ‘die hard’ Martin Heylen in een goede afloop. “Maar wat erna komt, daar houdt iedereen z’n adem voor in.” [naar artikel]
Vanaf 6 januari gaat de nieuwe dienstregeling van De Lijn van start. Maar het regent kritiek op dit nieuwe openbaar vervoersnetwerk. “Ook ik stel me ernstige vragen bij dit nieuwe plan”, zegt Hasselts mobiliteitsschepen (Rood Groen +) Marc Schepers. [naar artikel]
Vandaag komen zowel België als Marokko opnieuw in actie op het WK. Brussels korpschef Michel Goovaerts houdt zijn hart vast. “Wie het risico op nieuwe rellen niet ziet, is ziende blind.” Maar volgens hem staat de politie op scherp. “We zullen veel zichtbaarder zijn dan zondag én bij het minste ingrijpen.” [naar artikel]
Door minutieus een dagboek bij te houden, berekenden Danny en Annemarie uit Harelbeke de impact van het nieuwe vervoersplan van De Lijn. Elke week 1,5 uur extra reistijd en 6 km langer wandelen. In totaal kreeg De Lijn al 9.225 klachten. [naar artikel]
Het nieuwe vervoersplan van De Lijn zorgt voor problemen voor leerlingen die vanuit Heppen en Leopoldsburg naar het Don Boscocollege in Hechtel-Eksel reizen. Ouders klaagden aan dat de bussen “overvol en onveilig” zijn en dat hun kinderen op vrijdag een uur moeten wachten voor er een bus komt. Schepen van Mobiliteit Marleen Kauffmann (CD&V) neemt maatregelen. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn zoekt voor 2023 nog zowat 300 chauffeurs. Er werden er 900 gezocht en de teller van aangeworven chauffeurs staat ondertussen ongeveer op 600. Via een aantal jobdagen in oktober wil De Lijn nieuwe kandidaten aantrekken, zo meldt het bedrijf donderdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.