Welke impact heeft de hoge inflatie op ons koopgedrag? We winkelen vaker bij een discounter of goedkopere supermarkt, zo blijkt uit het jaarlijks trendonderzoek van CPS GFK YOUGOV. En we gooien ons winkelmandje minder vol. Ook zo besparen we, of dat dénken we toch. Want daar houdt ons brein ons voor de gek, zo blijkt. The post BEKIJK – Zo heeft de inflatie ons koopgedrag veranderd appeared first on Trends. [naar artikel]
De coronacrisis heeft de aankoopgewoontes van de Belg drastisch en mogelijk permanent veranderd, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek van sectorfederatie Comeos, samen met de hogescholen Thomas More en de Haute Ecole Louvain. Hygiënemaatregelen blijken belangrijker dan ooit. Daarnaast geeft 33 procent van de bevraagden aan ook in de toekomst meer online te gaan kopen. Bij een bevraging tijdens de lockdown lag dat aantal op 30 procent. [naar artikel]
Verschillende supermarkten merken dat klanten hun koopgedrag aanpassen, nu het leven alsmaar duurder wordt. Vooral de goedkope huismerken en promo's doen het goed. "We zullen de komende jaren bewuster moeten kopen en minder weggooien. De tijd van consumeren is voorbij", zegt retailspecialist Jorg Snoeck. [naar artikel]
Meer dan de helft van alle Belgen maakt zich zorgen om de financiële situatie binnenshuis. Dat blijkt uit onderzoek van financial services provider Mollie. Maar liefst 80 procent van de ondervraagden zegt minder (online) te kopen om het hoofd boven water te houden. Economisch pessimisme Ruim 45 procent van alle Belgen verwacht dat de economische […] [naar artikel]
Meer dan de helft van de Belgen (64 procent) is van plan hun koopgedrag tijdens de feestdagen aan te passen. De hoge inflatie knibbelt immers aan de koopkracht van de gezinnen. In het nieuws: zes van de tien Belgen zijn van plan hun koopgedrag tijdens de komende feestdagen aan te passen. Concreet: 72 procent van […] [naar artikel]
De start van de solden bezorgde zowel handelaars als klanten een brede glimlach. De handelaars omdat ze beter verkochten dan een jaar geleden, de klanten omdat ze genoten van mooi winkelweer. Al plaatst zelfstandigenorganisatie NSZ een kanttekening: “De inflatie en stijgende energiekosten beïnvloeden het koopgedrag toch wel.” [naar artikel]
De coronamaatregelen beïnvloeden ons koopgedrag wel heel sterk. Nu het er steeds meer op lijkt dat we nog wel enkele maanden in ons kot zullen blijven, halen we spullen in huis waar we vorig jaar nog achteloos voorbijliepen in de winkel. [naar artikel]
De Amsterdamse rapper Lil' Kleine is nogal gesteld op luxe, zo vertelt hij in het magazine Quote. Hij bestelt naar eigen zeggen graag 50 flessen... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.