Stefaan Degand doet het in ‘Maestro Degand’, Bradley Cooper doet het in ‘Maestro’: droompromo dezer dagen, voor de kunst van Het Dirigeren. En dat mag best. Het ‘zwaaien met een stokje’ blijkt in realiteit een job van manager, psycholoog én charmeur tegelijk. Drie Vlaamse dirigenten over hun passie, hondenspeeltjes en een klein stukje zwarte chocolade. [naar artikel]
Weinig series die de afgelopen jaren zo diep ontroerden als ‘Transparent’. Daarin kiest een joodse professor (Jeffrey Tambor) na zes decennia op deze aarde voor een geslachtsverandering. Een onthulling die hard aankomt bij zijn drie wandelende kernrampjes van kinderen, die elk hun rugzakje vol problemen meetorsen. [naar artikel]
Dat onze handen een grote invloed hebben op onze overtuigingskracht en de opvattingen van het publiek, beseft elke politicus sinds jaar en dag. In het huidige tijdperk met alternatieve feiten en fake news focust het Sint-Niklase kunstenplatform WARP dit jaar op het verbuigen van boodschappen en de ‘creatieve’ omgang met inhoud. [naar artikel]
De 71-jarige Philippe Herreweghe, artistiek directeur van het Collegium Vocale en hoofddirecteur van het Antwerp Symphony Orchestra, luistert nooit nog voor zijn plezier naar muziek. [naar artikel]
Vanavond verwelkomt het Antwerp Symphony Orchestra zijn nieuwe chef-dirigent: Elim Chan. Ze is 32 en de jongste chef-dirigent die het orkest ooit heeft gehad. En ze is een vrouw in een mannenwereld. Dat is nog steeds opvallend, hoewel Vlaanderen en Nederland een voortrekkersrol lijken te spelen in een zichtbare vervrouwelijking van het beroep, met ook de recente aanstellingen van Kristiina Poska en Karina Canellakis als chef-dirigent. [naar artikel]
Gelouterd, maar vastberaden. Zo komt Meyrem Almaci (Groen) uit de crisis. Want die Vivaldi-regering ‘heeft tot enorm veel opluchting en... The post Groen-voorzitter Meyrem Almaci: ‘Wij, de voorzitters, zijn de dirigenten van het Vivaldi-orkest’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Zijn moeder en zus stierven er in de gaskamer en de dood stond hem - amper 11 - ook op te wachten. Tachtig jaar later keert holocaustoverlever Simon Gronowski (91) terug naar Auschwitz-Birkenau. Waarom? Omdat honderd 17-jarigen zijn spoor volgen in het horrorkamp. “Jongeren, luister niet naar extreemrechts, da’s de wieg van de haat. Laat toch deze gruwel zich nooit meer herhalen.” [naar artikel]
Zijn moeder en zus stierven er in de gaskamer en de dood stond hem - amper 11 - ook op te wachten. Tachtig jaar later keert holocaustoverlever Simon Gronowski (91) terug naar Auschwitz-Birkenau. Waarom? Omdat honderd 17-jarigen zijn spoor volgen in het horrorkamp. “Jongeren, luister niet naar extreemrechts, da’s de wieg van de haat. Laat toch deze gruwel zich nooit meer herhalen.” [naar artikel]
De huiszoeking bij Terzake-journalist Bart Aerts in de zaak van de Kasteelmoord, is 'hallucinant'. Dat zegt Pol Deltour, nationaal secretaris van de Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ). De VVJ wil de kwestie ook aankaarten bij minister van Justitie Geens. [naar artikel]
De huiszoeking bij Terzake-journalist Bart Aerts in de zaak van de Kasteelmoord, is 'hallucinant'. Dat zegt Pol Deltour, nationaal secretaris van de Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ). De VVJ wil de kwestie ook aankaarten bij minister van Justitie Geens. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.