De Algemene Pharmaceutische Bond en de Vereniging der Coöperatieve Apotheken van België (OPHACO) lanceren een campagne op sociale media om... [naar artikel]
De provincie Limburg reikt dit jaar twee Limburgse Cultuurprijzen uit, één aan een persoon en één aan een organisatie of vereniging. Uit alle kandidaturen selecteerde de jury 6 personen en 6 organisaties. Het publiek kan van 1 tot 21 september mee stemmen op beide shortlists via www.limburgsecultuurprijs.be [naar artikel]
Het Minderhedenforum, de Wakkere Burger vzw en ORBIT vzw lanceren vandaag de campagne ‘Ik stem ook’. Met dat initiatief willen ze ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen met een migratieachtergrond naar de stembus trekken voor de gemeenteraadsverkiezingen op 14 oktober. De organisaties geven tekst en uitleg in een persbericht. Tijdens de vorige verkiezingsperiode maakten slechts een […] [naar artikel]
Het Minderhedenforum, de Wakkere Burger vzw en ORBIT vzw lanceren woensdag de campagne ‘Ik stem ook’. Met dat initiatief willen ze ervoor zorgen dat zo veel mogelijk mensen met een migratieachtergrond naar de stembus trekken voor de gemeenteraadsverkiezingen op 14 oktober. De organisaties geven tekst en uitleg in een persbericht. [naar artikel]
Vrouw&Maatschappij (V&M), de vrouwenbeweging van CD&V, lanceert een campagne tegen seksuele intimidatie en geweld op het werk. De campagne wordt onder meer op sociale media gevoerd. [naar artikel]
BrusselWerk eindelijk aan een alternatief voor de auto en maak van de NMBS de ruggengraat van een deftig mobiliteitsbeleid. Die oproep aan de politiek lanceren zo’n dertig organisaties zoals Greenpeace, de Gezinsbond Unizo of Test-Aankoop. [naar artikel]
Het Vlaams Expertisecentrum Suïcidepreventie (VLESP) en het Centrum ter Preventie van Zelfdoding (CPZ) gaan op 10 september, de Werelddag... [naar artikel]
De stad Sint-Truiden en Elia, beheerder van het Belgische hoogspanningsnet, waarschuwen landbouwers en fruittelers opnieuw voor de risico’s verbonden aan werken in de buurt van hoogspanningslijnen. Ze lanceren daarom een vernieuwde infobrochure en een campagne op sociale media. [naar artikel]
De drie Limburgse hulpverleningszones starten een campagne om mensen bewust te maken van het CO-gevaar. Dat gebeurt niet toevallig nu het kouder wordt en er een energiecrisis woedt, waardoor meer mensen thuis de verwarming aanzetten of onveilige alternatieven gebruiken. Daarbij vergroot het risico op een CO-vergiftiging. [naar artikel]
Volgende week lanceren diverse organisaties de campagne ‘Bloom for Change'. Daarmee herdenken ze Julie Van Espen, die maandag precies één jaar... [naar artikel]
De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB en de ngo Plan International hebben een sensibiliseringscampagne gelanceerd die de strijd aanbindt tegen grensoverschrijdend gedrag in het openbaar vervoer. Bedoeling is slachtoffers en getuigen te informeren en te sensibiliseren over seksistisch gedrag door hen aan te zetten te (re)ageren. Met de campagne wil de MIVB in de eerste plaats mensen […] Het bericht MIVB en Plan International lanceren campagne tegen seksistisch gedrag verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Werk eindelijk aan een alternatief voor de auto en maak van de NMBS de ruggengraat van een deftig mobiliteitsbeleid. Die oproep aan de politiek lanceren vrijdag zo’n dertig organisaties zoals Greenpeace, de Gezinsbond, Unizo of Test-Aankoop. Onze gezondheid, het klimaat én de economie zullen er wel bij varen, is de boodschap. [naar artikel]
De Vlaamse regering en de Vlaamse sociale partners lanceren een campagne rond discriminatie op de werkvloer. Onder de slogan “Het is gauw gebeurd” wil de campagne werkgevers en werknemers bewust maken van mogelijke discriminatie onder de vorm van ongepaste opmerkingen of flauwe grappen. [naar artikel]
De 23 Vlaams-Brabantse politiezones en de federale politie slaan de handen in elkaar en lanceren samen een grootscheepse rekruteringscampagne. Zestien politiemensen uit onze provincie werkten als “ambassadeurs” mee aan deze campagne. Zij zijn de komende maanden te zien op de sociale media en in het straatbeeld en zetten de belangrijkste troeven van het werken bij de politie in de verf. [naar artikel]
Vlaams Onderwijsminister Hilde Crevits heeft een campagne gelanceerd op sociale media om jongeren en mensen die al een andere job uitoefenden warm... [naar artikel]
Tien Limburgse organisaties gaan op zoek naar honderd oude en nieuwe Limburgse gebruiken, rituelen en tradities. Die willen ze dan digitaliseren en bewaren in een sociaal historische databank. Het project Beleven werd donderdag voorgesteld in de Poolse zaal in Genk. [naar artikel]
Eén op de acht Vlamingen is verslaafd aan de smartphone. Enkele organisaties lanceren daarom, in navolging van de Tournée Minerale zonder alcohol eerder dit jaar, een campagne om mensen minder afhankelijk te maken van hun smartphone. Dat melden het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen. [naar artikel]
AB InBev en Colruyt Group hebben via een kort filmpje, dat momenteel verspreid wordt via sociale media en digitale affiches, een gezamenlijke campagne gelanceerd om de Belg te doen nadenken over het afval dat maar al te vaak achteloos achtergelaten wordt. [naar artikel]
Met de online campagne ‘Veilig de winter door!’ willen de drie Limburgse brandweerzones mensen nog eens waarschuwen voor de gevaren van een CO-intoxicatie. “Mensen durven met deze energieprijzen al eens overschakelen op onveilige alternatieven verwarmingselementen. Met tips hopen we ongevallen te voorkomen”, zegt Karen De Smedt van brandweerzone Oost-Limburg. [naar artikel]
Volgende week lanceren diverse organisaties de campagne ‘Bloom for Change’. Daarmee herdenken ze Julie Van Espen, die maandag precies één jaar geleden werd vermoord en een symbool werd van seksueel geweld op vrouwen. ‘Een nieuwe mars kan nu niet, maar ‘Bloom for Change’ wil een boodschap voor hoop brengen.’ [naar artikel]
Vandaag is de campagne voor de sociale verkiezingen afgetrapt met de trekking van de lijstnummers voor de vakbonden. De sociale verkiezingen vinden volgend jaar plaats van 13 tot 26 mei. Bijna twee miljoen werknemers in meer dan 7.000 bedrijven kunnen dan stemmen op collega's om hen te vertegenwoordigen in het preventiecomité en de ondernemingsraad. Alleen … [naar artikel]
Op een maand tijd is het aantal mensen dat een leefloon aanvraagt verdubbeld in Antwerpen. Het Antwerps Platform van Sociale Middenveld Organisaties (APSMO) stelt vast dat mensen in kwetsbare posities extra hard getroffen worden door de coronamaatregelen. Daarom lanceert het met verschillende sociale organisaties een solidariteitsfonds. Aan alle Antwerpenaren wordt gevraagd een bijdrage te doen. De stad Antwerpen heeft beloofd het ingezamelde bedrag te verdubbelen. [naar artikel]
Kinderartsen en ouders hebben in de Brusselse Kliniek Sint-Jan de campagne ‘Geef ons een gezicht’ gelanceerd. De campagne eist de erkenning van... [naar artikel]
Is deze campagne nu echt zo smerig als vaak beweerd wordt? Gaat de hele heisa rond de sociale woningen het kartel sp.a-Groen in Gent stemmen kosten? Baten de hippe campagnevideo's die sociale media dezer dagen overspoelen? Of vinden vooral de tantes van kandidaten die leuk? En durven partijen wel genoeg hun eigen agenda's te zetten? Chef politiek Jan-Frederik Abbeloos zoekt het uit in een eerste verkiezingsgesprek met gewezen communicatie-adviseur Noël Slangen, veteraan van vele politieke oorlogen. 'Als je een standpunt hebt waar 7 op de 10 mensen tegen zijn, kun je nog altijd 30 procent halen. En hoeveel partijen halen dat vandaag?' [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.