Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Na de hitte van de afgelopen dagen stijgt de kans op onweer. Maar hoe zit dat nu voor mijn elektrische wagen die op de oprit staat op te laden? Doe ik dat beter niet bij donder en bliksem? Of kan het geen kwaad? En kan de bliksem inslaan op het laadstation dat aan de gevel van mijn woning hangt ? [naar artikel]
Elektriciteit en onweer zijn geen goede vrienden, dat weten we. Maar hoe zit dat nu voor mijn elektrische wagen die op de oprit staat op te laden? Doe ik dat beter niet bij donder en bliksem? Of kan het geen kwaad? En kan de bliksem inslaan op het laadstation dat aan de gevel van mijn woning hangt? [naar artikel]
Denk je eraan om een elektrische of hybride wagen aan te schaffen? Dan is het een goed idee om ook al na te denken over de mogelijke installatie van een elektrisch laadstation bij je thuis. Check bekeek samen met een expert in laadoplossingen wat er dient te gebeuren bij de installatie van een laadstation thuis. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Onderzoekers van de Universiteit Twente beweren dat ze in samenwerking met Duitse en Chinese wetenschappers een nieuw materiaal hebben ontwikkeld waarmee lithium-ionaccu’s van elektrische auto’s tot tien keer sneller zouden opladen. [naar artikel]
Sinds kort zijn er in Ham drie elektrische laadpalen beschikbaar voor het opladen van je elektrische wagen. Je vindt een laadpaal aan het Heldenplein in Oostham, de parking van sportpark ’t Vlietje en de parking van De Monade. [naar artikel]
Binnen vier jaar tijd moeten autobestuurders op Europese snelwegen hun elektrische wagen minstens om de 60 kilometer kunnen opladen. Dat heeft het Europees Parlement woensdag gezegd. De essentie Het parlement wil dat alle EU-lidstaten tegen 2024 een plan naar voren schuiven voor het gebruik van alternatieve brandstoffen. Verder pleiten parlementsleden voor een laadstation om de […] [naar artikel]
Een elektrische wagen opladen in amper vijf minuten én zelfs minder, daar kunnen eigenaars van die voertuigen voorlopig enkel van dromen. Maar volgens de NASA zou het binnenkort wel degelijk kunnen. De universiteit Purdue ontwikkelde, met geld van de NASA, een experimentele technologie voor toekomstige ruimtemissies en die zou de laadtijd stevig kunnen inkorten. [naar artikel]
De elektrificatie van het wagenpark brengt voortdurend nieuwe fenomenen aan het licht. Zoals kampeerders die hun auto gratis opladen op hun verblijfplaats bijvoorbeeld. Sommige Limburgse campings verbieden dat nu. “Het is de bedoeling dat de mensen hun eigen batterijen komen opladen, niet die van hun elektrische wagen”, zegt campinguitbater Lode Nulmans. [naar artikel]
Als je met de elektrische wagen op vakantie gaat, zal je die onderweg hoogstwaarschijnlijk moeten opladen. Maar welke formules bestaan er daarvoor? En hoeveel kost het nu echt? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn vertelt waarop je mag rekenen. [naar artikel]
Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
Vandaag opent warenhuisketen Lidl een 100ste winkel met een laadpaal. Met die snellader kan iedereen zijn of haar elektrische wagen of fiets gratis van elektriciteit voorzien, zonder kaartje, pasje of andere rompslomp. En gratis bestaat wél, want ook andere winkelketens zoals Delhaize en Ikea leveren kosteloos stroom aan wie dat wil. Omdat de online zoektocht naar gratis tanken in ons land een calvarietocht langs verouderde info voert, verzamelden wij exclusief de meest recente oplaadlocaties, met een overzicht van hoe het werkt. [naar artikel]
Met temperaturen rond het vriespunt, laat uw elektrische wagen u sneller in de kou staan. Bolt u normaal gezien autonoom zo’n 400 kilometer, hou er dan rekening mee dat dit tot 280 kilometer kan dalen bij deze temperaturen. Een doorsnee elektrische wagen heeft een voorkeur voor een gemiddelde temperatuur van 20°C en een windstil weertje […] The post Hoe kou de actieradius van uw elektrische wagen beïnvloedt appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vandaag opent warenhuisketen Lidl een 100ste winkel met een laadpaal. Met die snellader kan iedereen zijn of haar elektrische wagen of fiets gratis van elektriciteit voorzien, zonder kaartje, pasje of andere rompslomp. En gratis bestaat wél, want ook andere winkelketens zoals Delhaize en Ikea leveren kosteloos stroom aan wie dat wil. Omdat de online zoektocht naar gratis tanken in ons land een calvarietocht langs verouderde info oplevert, verzamelden wij exclusief de recentste oplaadlocaties, met een overzicht van hoe ze werken. [naar artikel]
Wie de batterij van zijn elektrische wagen wil opladen, kijkt best goed uit waar hij of zij dat doet. Naargelang de ‘tankplaats’ kan een laadbeurt tot zes keer meer kosten. Het goedkoopst ben je af op je werk, tenminste als je werkgever een aangepaste laadinfrastructuur heeft geïnstalleerd. Gemiddeld kost het je dan 2 euro om 100 km te kunnen rijden, leert een praktijktest van mobiliteitsvereniging VAB. [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
Word je sneller wagenziek wanneer je meerijdt in een elektrische wagen dan in eentje met een klassieke motor? Wetenschappers zeggen alvast van wel. Elektrische auto’s kunnen harder optrekken en afremmen. En dat vraagt meer finesse van de bestuurder om misselijkheid en duizeligheid bij de passagiers te vermijden. VTM NIEUWS neemt in bovenstaande video de proef op de som. [naar artikel]
Elektrische voertuigen duiken nadrukkelijk op in het straatbeeld. Wie zijn wagen wil opladen, beschikt over verschillende opties. Mijnenergie.be ging na waar je het minst betaalt om jouw batterij vol te laden. [naar artikel]
Nieuwe snelladers voor de elektrische wagen moeten voortaan de mogelijkheid aanbieden om met de bankkaart, en dus niet met de laadpas, te betalen. Dat is vastgelegd in een Europese regel die vanaf vandaag van kracht is. [naar artikel]
Nieuwe snelladers voor de elektrische wagen moeten voortaan de mogelijkheid aanbieden om met de bankkaart, en dus niet met de laadpas, te betalen. Dat is vastgelegd in een Europese regel die vanaf vandaag van kracht is. [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
Eigenaars van een elektrische wagen kunnen die sinds gisteren niet meer gratis opladen op de Hoogstraatsebaan in Sint-Lenaarts. Eandis heeft een ‘vergetelheid’ na vijf jaar rechtgezet. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.