“Wij drukken de prijs van meer dan 1.000 producten, zowel A-merken als huismerken.” Supermarktketen Carrefour pakt al een maand uit met een koopkrachtactie. Maar volgens Christophe Echement, CEO van prijsvergelijker PingPrice, verloopt die actie niet volledig correct. Meer dan de helft van al die promoproducten zou in januari geen cent goedkoper zijn geworden. Bewuste misleiding of onduidelijke communicatie? Testaankoop en Carrefour reageren. [naar artikel]
Verschillende supermarktketens hebben de voorbije weken honderden producten in prijs verlaagd. Maar van die prijsverlagingen merken de meeste consumenten amper iets op hun kassaticket. Integendeel zelfs, meer producten lijken net duurder geworden te zijn. De prijzen in onze HLN-winkelkar bevestigen dat. Hoe kan dat? Els Breugelmans, retailexpert en professor Marketing aan KU Leuven, neemt de promoties onder de loep: “Als consument is het niet eenvoudig om profijt te doen.” [naar artikel]
Een vijfde van de buurtwinkels van Carrefour is verlieslatend. Dat blijkt uit cijfers waarover VRT vandaag bericht en die worden bevestigd bij ondernemersorganisatie Unizo. Bij Carrefour valt men uit de lucht. Volgens Luc Ardies van ondernemersorganisatie Unizo – die zich baseert op cijfers van de Nationale Bank – is 21 procent van de buurtwinkels van […] [naar artikel]
De Franse supermarktketen Carrefour heeft de voorbije jaren geen Waalse regionale steun gekregen. Dat heeft Waals minister van Werk en Economie Pierre-Yves Jeholet vandaag gezegd in de bevoegde commissie van het Waals Parlement. Carrefour kondigde vorige week een herstructurering aan waarbij in België 1.233 banen bedreigd worden. Verschillende Waalse parlementsleden wilden weten of Carrefour staatssteun […] [naar artikel]
Carrefour-klanten die zweren bij Lay’s-chips, Quaker-ontbijtgranen en Pepsi-cola moeten op zoek naar een alternatief. De rekken in de Franse én Belgische warenhuizen blijven leeg zolang de Amerikaanse voedingsgigant PepsiCo zijn voorgestelde prijzen voor 2024 niet weer verlaagt. Reconstructie van een ongeziene oorlogsverklaring in de supermarktsector: “Door te bijten wil Carrefour nu al andere grote voedingsgiganten afschrikken”, stelt retailprofessor Gino Van Ossel (Vlerick). [naar artikel]
11:26 Carrefour en winkelmerken als Louis Delhaize, Cora en Match gaan vanaf volgend jaar honderden producten, zoals droge voeding en kleine elektro, gezamenlijk aankopen voor hun winkels in België en Luxem... [naar artikel]
Supermarktketen Carrefour experimenteert in Frankrijk met de verkoop van producten die tot 30 dagen vervallen zijn. Ze zijn te koop met grote... [naar artikel]
Supermarktketen Carrefour experimenteert in Frankrijk met de verkoop van producten die tot 30 dagen vervallen zijn. Ze zijn te koop met grote... [naar artikel]
12:29 Supermarktketen Carrefour maakt tot eind dit jaar 1.000 producten goedkoper. Zo wordt de concurrentie in het Belgische supermakrtenlangschap opnieuw groter. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.