Pr-adviseur Arno Creve (25) krijgt binnenkort zijn eerste bedrijfswagen. Maar hij beseft dat het dagelijks gebruik van die wagen niet bijdraagt aan oplossingen voor het fileleed in ons land of de klimaatverandering. Hij pleit ervoor dat mensen niet meer zonder nadenken in de door het werk gesponsorde wagen kruipen, maar juist met een gezonde dosis schaamte. Een soort van collectieve "bedrijfswagenschaamte" kan volgens hem een sterk politiek draagvlak creëren om gedurfde en effectieve mobiliteitsbeslissingen te nemen. [naar artikel]
Een Nederlands team heeft de Belgische nationale feestdag gebruikt om een nooit eerder geziene superioriteit ten toon te spreiden. Jonas Vingegaard zal zondag de Tour winnen voor Jumbo-Visma maar Wout van Aert was de voorbije weken locomotief en afwerker tegelijk, op alle mogelijke terreinen. Misschien heeft Eddy Planckaert dan toch gelijk en kan deze Wout van Aert veel meer dan ritten en groen winnen. [naar artikel]
Een Nederlands team heeft de Belgische nationale feestdag gebruikt om een nooit eerder geziene superioriteit ten toon te spreiden. Jonas Vingegaard zal zondag de Tour winnen voor Jumbo-Visma maar Wout van Aert was de voorbije weken locomotief en afwerker tegelijk, op alle mogelijke terreinen. Misschien heeft Eddy Planckaert dan toch gelijk en kan deze Wout van Aert veel meer dan ritten en groen winnen. [naar artikel]
Op 1 januari worden er een pak nieuwe regels van kracht. We overlopen voor u de belangrijkste veranderingen en nieuwigheden op het vlak van mobiliteit: van de bedrijfswagens die fors zwaarder belast worden tot de nieuwe regels voor wie volgend jaar terug naar Brussel pendelt. En ook voor wie nog een rijbewijs moet halen, verandert er wat. [naar artikel]
De federale regering is tot een akkoord gekomen over de vergroening van het woon-werkverkeer: vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Maar hoe haalbaar is dat? Kan ik ook een hybride kiezen? Zijn er wel voldoende laadpalen voor elektrische wagens in ons land? De belangrijkste vragen beantwoord [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daarop zwaarder worden belast. Op 1 januari verhoogt het voordeel van alle aard voor diesel en benzines fors, met zo’n 10 procent. Een middenklasse diesel wordt voor de berijder zo makkelijk 130 à 180 euro netto per jaar duurder. [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daarop zwaarder worden belast. Op 1 januari verhoogt het voordeel van alle aard voor diesel en benzines fors, met zo’n 10 procent. Een middenklasse diesel wordt voor de berijder zo makkelijk 130 à 180 euro netto per jaar duurder. [naar artikel]
Naar jaarlijkse traditie treden er bij het begin van een nieuw jaar tal van veranderingen in werking. Heel wat daarvan hebben een impact op onze financiën. Met sommige doen we ons voordeel, aan andere scheuren we onze broek. Vandaag: de verloning en mobiliteit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.