Ook de supermarkten ondervinden hinder van het boerenprotest omdat distributiecentra worden bezet en vrachtwagens niet kunnen uitrijden door wegblokkades. Verdwijnen er binnenkort producten uit de rekken? Zo staan de verschillende grote ketens er momenteel voor. [naar artikel]
Verschillende supermarktketens hebben de voorbije weken honderden producten in prijs verlaagd. Maar van die prijsverlagingen merken de meeste consumenten amper iets op hun kassaticket. Integendeel zelfs, meer producten lijken net duurder geworden te zijn. De prijzen in onze HLN-winkelkar bevestigen dat. Hoe kan dat? Els Breugelmans, retailexpert en professor Marketing aan KU Leuven, neemt de promoties onder de loep: “Als consument is het niet eenvoudig om profijt te doen.” [naar artikel]
Comeos, de sectorfederatie van de supermarkten in ons land, roept de landbouwers op om te stoppen met distributiecentra te blokkeren. “Zo raken ook hun eigen producten niet meer in de winkels”, klinkt het. Hier en daar ontbreken er al producten in de winkelrekken. [naar artikel]
Ook de supermarkten ondervinden hinder van het boerenprotest omdat distributiecentra worden bezet en vrachtwagens niet kunnen uitrijden door wegblokkades. Verdwijnen er binnenkort producten uit de rekken? Zo staan de verschillende grote ketens er momenteel voor. [naar artikel]
Blokkeren boze boeren de distributiecentra van warenhuizen nog langer, dan komt onze voedselbevoorrading in het gedrang. Dat zegt handelsfederatie Comeos. Bij Colruyt en Delhaize raken in sommige winkels de rekken van bepaalde droogwaren leeg. Maar vooral Albert Heijn, dat volledig vanuit Nederland wordt beleverd, wordt midscheeps getroffen door de acties die op sommige plaatsen nu al vier dagen aanhouden. “Onze vrachtwagens geraken al dagenlang de grens niet meer over.” Welke producten dreigt u dit weekend niet te vinden in de winkelrekken? [naar artikel]
De mens is een gemakzuchtig beestje, en daar valt veel geld mee te verdienen. Bedrijven die eten leveren tot bij ons thuis, zoals Deliveroo en Takeaway.com, zien hun omzet in België elk jaar spectaculair stijgen. Daardoor moeten mensen niet meer naar de winkel, en is de kans groot dat de traditionele supermarkt er in de komende jaren heel anders zal uitzien. [naar artikel]
Er zijn nog altijd twee zekerheden in de wereld. Elk jaar komen er nog supermarkten bij én elk jaar schreeuwen de supermarkten alsmaar luider om volk, zeker in deze tijd van arbeidsschaarste. De vraag is niet of deze ‘gemotiveerde’ werknemers te vinden zijn -bijna onmogelijk- maar of we wel zoveel supermarkten nodig hebben die élke […] [naar artikel]
Huismerken hebben in de totale omzetten van de supermarkten inmiddels een gemiddeld aandeel van 35,5 procent opgebouwd. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Nielsen. Opgemerkt wordt dat de eigen huismerken voor de retailers steeds meer aan belangrijk winnen. In het midden van de jaren tachtig was het aandeel van de eigen producten […] The post Supermarkten bieden steeds meer eigen producten aan appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.