In haar woonplan voor de verkiezingen pakt Open VLD uit met enkele gevoelige voorstellen om tegen 2035 500.000 nieuwe woningen te bouwen.“terug te gaan naar de kern::. Zo moeten projectontwikkelaars in bepaalde wijken de kans krijgen om hardnekkige eigenaars te onteigenen. “We moeten terug naar de kern: meer woningen.”. [naar artikel]
Belgische steden moeten zoveel mogelijk parkings en platte daken van supermarkten omvormen tot appartementen en woningen. [naar artikel]
Belgische steden moeten zo veel mogelijk parkings en platte daken van supermarkten omvormen tot appartementen en woningen. Die oproep lanceert UPSI-BVS, de beroepsvereniging van de projectontwikkelaars. Volgens de sector kan het zogenaamde “supermarktwonen” een oplossing bieden voor het tekort aan woonplaatsen, waar veel Belgische steden mee kampen. [naar artikel]
Het Gentse grootgrondbezit concentreert zich in kasteeldomeinen, maar ook ontwikkelaars hebben veel grond. [naar artikel]
Van de burgemeestersverkiezingen in de grootste stad van Turkije hangt veel af. Als de partij van president hier zondag in het stof bijt, kan de oppositie – eindelijk – vleugels krijgen. [naar artikel]
Na jarenlang getouwtrek is een einde gekomen aan het geduld van de Oostenrijkse staat. De eigenares van het geboortehuis van Hitler wordt [naar artikel]
Het stadsbestuur trekt naar de vrederechter om bij hoogdringendheid grond, nodig voor de aanleg van het fietspad aan de gloednieuwe scholencampus, te onteigenen. De grond is eigendom van onafhankelijk raadslid Hilaire Poels, die zich verzet tegen de aanleg van het fietspad. “Het is onverantwoord om elke dag vijfhonderd kinderen over dat traject te sturen”, zegt Poels. [naar artikel]
Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar na een strijd van 22 jaar is de ‘groene corridor’ die dwars door het oude gewestplan van Zonhoven liep, eindelijk geschrapt. Die groene lijn was destijds een reservatiezone voor de geplande oostelijke omleidingsweg, een weg die er nooit zou komen. Alleen kreeg de gemeente hem maar niet van het plan geveegd, met grote gevolgen voor de eigenaars van de betrokken percelen. [naar artikel]
Het moet een van de langst verwachte fietspaden zijn in ons land: de verbindingsweg tussen het centrum van Schilde en de deelgemeente ’s-Gravenwezel, over een afstand van 3 kilometer. Al tien jaar wordt de verbinding aangekondigd en deze zomer moet het er eindelijk van komen. Er is nog één bewoner die de jongste jaren dwars lag in de onteigeningsprocedure, maar die moét nu overstag gaan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.