In de hoop een goedkopere reis te vinden, proberen heel wat Vlamingen hun slag te slaan op een veilingssite. Maar achteraf botsen ze al snel op meerdere onverwachte kosten. Zo stelde ook onze consumentenexperte Safia Yachou vast, die via Reizendeals.nl een stedentrip van ‘maar 99 euro’ kocht. “Ik voel me in de val gelokt, achteraf blijven er maar extra kosten bijkomen.” Ze merkt ook op dat het bedrijf hun website telkens aanpast. Kan dat zomaar? En hoe reageren de consumentenwaakhond en bevoegde staatssecretaris? [naar artikel]
“Ik had instant een factuur van 324 euro in mijn mailbox.” Marina klikte op één knop en had plots een pakketreis van Reizendeals.nl aan haar been. Een recordaantal klachten over de veilingsite stromen binnen bij het Europees Centrum voor de Consument: minstens 104 Belgen voelen zich misleid. HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt uit wat je rechten zijn als je bij online reizen boeken in de val loopt. [naar artikel]
“Ik had instant een factuur van 324 euro in mijn mailbox.” Marina klikte op één knop en had plots een pakketreis van Reizendeals.nl aan haar been. Een recordaantal klachten over de veilingsite stromen binnen bij het Europees Centrum voor de Consument: minstens 104 Belgen voelen zich misleid. HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt uit wat je rechten zijn als je bij online reizen boeken in de val loopt. [naar artikel]
“Meteen zat er een factuur van 324 euro in mijn mailbox, én ik kon niet meer annuleren.” Marina deed mee aan een bieding voor een vakantie op Reizendeals.nl. Omdat veel informatie (zoals de luchthaven van vertrek en de vakantieperiode) ontbrak, had ze niet door dat haar bod bindend was. Ze voelt zich misleid en is niet alleen: 104 andere Belgen dienden al klacht in tegen de reiswebsite. HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt uit wat je rechten zijn als je bij een veilingssite in de val loopt. [naar artikel]
In de hoop een goedkopere reis te vinden, proberen heel wat Vlamingen hun slag te slaan op een veilingssite. Maar achteraf botsen ze al snel op meerdere onverwachte kosten. Zo stelde ook onze consumentenexperte Safia Yachou vast, die via Reizendeals.nl een stedentrip van ‘maar 99 euro’ kocht. “Ik voel me in de val gelokt, achteraf blijven er maar extra kosten bijkomen.” Ze merkt ook op dat het bedrijf hun website telkens aanpast. Kan dat zomaar? En hoe reageren de consumentenwaakhond en bevoegde staatssecretaris? [naar artikel]
Breuken op de lagere school – herinner je het je nog? Je had nog maar pas min of meer het manipuleren van gehele getallen onder de knie gekregen, wanneer men ze voor je ogen in stukken hakte, en de intuïtieve regels opeens helemaal niet meer werkten. Waarom was 1/3 + 1/4 niet 1/7? Hoe kon 1/2 van 1/3 in ’s hemelsnaam 1/6 zijn? [naar artikel]
Voor de Brusselse rechtbank van eerste aanleg heeft telecombedrijf Proximus maandag grote twijfels geuit bij de ontvankelijkheid van de groepsvordering die consumentenorganisatie Test-Aankoop tegen het bedrijf heeft ingesteld. Die groepsvordering draait rond de vervanging van de oude V3-decoders door nieuwe modellen. Volgens Test-Aankoop heeft Proximus daarover een aantal van zijn klanten misleid maar dat wordt door het telecombedrijf betwist. [naar artikel]
Test-Aankoop gaat in beroep tegen de misleidende informatie van Apple over de opslagcapaciteit van de iPhone. [naar artikel]
We willen wel graag gezond eten, maar het is allemaal minder makkelijk dan het lijkt. Dat blijkt uit een rondvraag van de Gezinsbond. Gezinnen [naar artikel]
Geef je vagina een stoombad, koop een kristal om onvruchtbaarheid te behandelen of los psoriasis op met een zeepje van 22 euro: lifestylewebsite [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.