De Vlaamse Slotenmakers Unie (VSU) wil dat de regering een systeem van vergunningen invoert tegen oplichterij in de sector. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
De Vlaamse Slotenmakers Unie (VSU) gaat de strijd aan tegen malafide slotenmakers die van dringende tussenkomsten gebruik maken om consumenten woekerprijzen aan te rekenen. Een nieuwe gedragscode moet de consument duidelijkheid geven over de correcte prijzen voor een interventie. [naar artikel]
HASSELTMinister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) neemt maatregelen om de consument tegen al te dure slotenmakers te beschermen. De rubriek ‘Voor U Opgelost’ van onze krant berichtte maandag over het Nederlandse 24 Uurs Slotenservice dat 700 euro aanrekende voor de vervanging van een slot. Het artikel lokte veel reacties uit, onder meer van een klant die zelfs 2.000 euro cash moest neertellen na de vervanging van drie sloten. [naar artikel]
Je trekt de deur dicht en dan besef je dat de sleutel nog binnen ligt. Alleen een slotenmaker kan je helpen. Maar lang niet alle slotenmakers blijken eerlijke ondernemers, zo blijkt. Steeds vaker krijgen mensen een rekening gepresenteerd die tot tien keer hoger is dan normaal. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test Aankoop waarschuwt voor een nieuwe vorm van oplichting: malafide slotenmakers komen uw slot repareren, maar vragen [naar artikel]
Een erkenning of vestigingswet voor slotenmakers komt er voorlopig niet. “Bijzonder jammer”, reageert voorzitter Marc Vandevijver van de Vlaamse Slotenmakers Unie. En intussen duren de malafide praktijken verder. Dat overkwam een lezer uit Kalmthout. Hij moest 965,22 euro betalen voor een interventie van welgeteld 27 minuten. [naar artikel]
De politiezone Blankenberge/Zuienkerke heeft vanaf nu twaalf slotenmakers in dienst. Geen externe firma, maar wél politiemensen die vrijwillig een... [naar artikel]
Voor U Opgelost kreeg in 2018 opnieuw duizend-en-één vragen van lezers, u dus, die geen antwoord kregen voor hun probleem. Wanneer de tegenpartij inschikkelijk was (en gelukkig zijn veel ondernemingen dat), konden we samen een oplossing vinden. Ofwel gaf Voor U Opgelost uitleg waarom er geen oplossing mogelijk was. Hieronder vindt u een greep uit de strafste vragen van lezers van 2018 die ons zijn bijgebleven. [naar artikel]
Malafide slotenmakers die woekerprijzen vragen aan consumenten in nood. "De inspecteur" op Radio 2 krijgt daar al lang hallucinante verhalen over binnen. De bedrijven betalen grote sommen aan Google om bovenaan in de zoekmachine te verschijnen. Een plaag voor de consument én een doorn in het oog van slotenmakers die het wel goed menen. De Vlaamse Slotenmakers Unie en de overheid willen met een gedragscode een punt zetten achter die praktijken. [naar artikel]
Er komt meer transparantie in de tarieven die slotenmakers aanrekenen bij dringende tussenkomsten. Ontslagnemend minister van Consumentenzaken Kris... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.