Fast Fashion en online shopping wordt nog steeds breed gedragen door de Limburger. Zo koopt 30 procent maandelijks kleding bij een grote keten. 4 op de 10 Limburgers shoppen online. “Een groot deel van wat wordt teruggestuurd, wordt vernietigd.” [naar artikel]
Bij winkelketen Zara kan je sinds kort online een pashokje reserveren, zodat je niet moet aanschuiven als er veel volk is. In het buitenland werd daar al langer mee geëxperimenteerd, maar het slaat pas echt aan sinds corona. Klanten vinden het aangenaam, het is een manier om mensen weer naar de winkels te lokken én het levert de zaken veel klantengegevens op. [naar artikel]
Zonder hen waren Belgische ontwerpers als Dirk Bikkembergs en Ann Demeulemeester nooit zo goed gelanceerd geraakt bij binnen- en buitenlandse klanten. Drie pioniers-boetiekhouders blikken terug op 30 jaar avant-gardekleding verkopen. En denken vooruit, want het zijn vreemde tijden. [naar artikel]
17:00 Zes maanden nadat Marleen Vaesen CEO werd bij Van de Velde, is er bij de lingerieproducent al veel werk verricht, bleek tijdens de 14de aflevering van de CEO Talks. Maar voor een probleem als de Ameri... [naar artikel]
Een Amerikaanse vrouw schrok zich een hoedje toen ze een man betrapte die haar probeerde te filmen in de paskamer van een kledingwinkel. Hij wilde ongemerkt filmen door de camera met zijn voeten op de haar te richten. Macy besloot de man te filmen en zette zijn poging tot voyeurisme op TikTok, waar de beelden al miljoenen keren werden bekeken. “Wat een engerd”, klinkt het in de reacties op de beelden. [naar artikel]
Eerlijk, bij het horen van de term Snapchat worden we spontaan terug gekatapulteerd in de tijd. Richting het begin van de jaren 2010, toen TikTok nog niet bestond en we met verdwijnende snaps de aandacht van een geheime vlam probeerden te trekken. Fast forward naar 2023, want Snapchat maakt z’n grote retour. Hoe, vraagt u? Met Augmented Reality spiegels. [naar artikel]
Weten of een nieuwe jeans je goed staat is moeilijk tijdens online shoppen. Dat weten ze ook bij Zalando. Daarom roept de Duitse retailer een virtuele paskamer in het leven, die twijfels moet wegnemen. [naar artikel]
Ze staan te popelen om hun deuren eindelijk weer open te gooien, de niet-essentiële winkels. Ondanks de regels waaraan ze zich moeten houden, zijn ze vooral opgelucht. En zelfs kappers begrijpen waarom zij toch hun klanten nog moeten missen, al vinden ze het vervelend dat het in het buitenland wel mag. Alleen de meubelwinkel had op nog iets meer gehoopt: “Op een nieuwe matras wil je toch allebei eens gelegen hebben.” [naar artikel]
Vandaag was het de laatste dag dat je nog op een normale manier kan gaan shoppen in de niet-essentiële winkels, want vanaf morgen kan je in die winkels enkel nog op afspraak terecht, en dat 4 weken lang. Een harde maatregel voor de winkeliers, en ook voor hun klanten wordt het aanpassen. Daarom gingen veel mensen vandaag nog shoppen, want een afspraak maken zien ze niet direct zitten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.