09:39 Bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie zijn vorig jaar 65 procent meer klachten binnengekomen dan in 2022. Telenet spant de kroon met een verdriedubbeling van het aantal klachten. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]
Elke dag turen we gemiddeld zo’n vier uur naar ons telefoon-scherm, veelal met gebogen hoofd. Dat brengt een extra belasting tot wel 27 kilo met... [naar artikel]
Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie is vorig jaar met 65 procent gestegen tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet. Het aantal klachten over dat bedrijf verdrievoudigde. De Ombudsdienst noemt het een ‘annus horribilis’ voor Telenet. De telecomoperator maakt zich in reactie sterk dat het ergste achter de rug is. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie kreeg in 2023 meer dan 15.000 klachten over de Belgische telecomoperatoren. Een spectaculaire stijging van 65 procent in vergelijking met 2022. Vooral de grote ICT-problemen bij Telenet wegen zwaar door in de cijfers. Meer dan 40 procent van de klachten ging over Telenet. Maar ook over de andere grote spelers, zoals Proximus en Orange, kreeg de ombudsman opvallend meer klachten. [naar artikel]
De VRT heeft gedurende het jaar 2018 exact 8.612 klachten gekregen. Dat is een verdubbeling van het aantal klachten, in vergelijking met 2017. Dat... [naar artikel]
De openbare omroep VRT heeft vorig jaar dubbel zoveel klachten binnengekregen als het jaar daarvoor. Dat blijkt uit het klachtenrapport 2018 dat morgen wordt voorgesteld in het Vlaams Parlement. "Uit het rapport blijkt dat VRT niet ontsnapt aan de polarisatie van het maatschappelijke debat", zegt klachtencoördinator Anabel Coremans. [naar artikel]
8.612 klachten: zoveel kreeg de VRT er in 2018 binnen. Dat zijn er bijna dubbel zoveel dan de 4.565 het jaar voordien. De onvrede van de kijkers en luisteraars gaat breed, van “dierenleed” tot mompelende presentatoren. De openbare omroep ziet bovendien hoe de toon vaak harder wordt. “Het publiek wil meer gewicht geven aan zijn boodschap.” [naar artikel]
Bij De Lijn kwamen vorig jaar 38% meer klachten over de dienstverlening binnen. Als het gaat om stiptheid waren er zelfs dubbel zoveel klachten dan in 2018. Het hoge aantal stakingsdagen bij het openbaar vervoer in 2019 is de belangrijkste reden voor die verdubbeling. Ondertussen kijkt De Lijn dit jaar al tegen een tekort aan van 35 miljoen euro door de coronacrisis. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.