Met het invoeren van meer variabele snelheidslimieten op de snelwegen, moet ook de mogelijkheid voorzien worden om op bepaalde plaatsen over te gaan tot een verhoging van de maximumsnelheid tot 130 kilometer per uur. Dat laat federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) weten in een reactie op de studie van BIVV. Er wordt wel meteen benadrukt dat zo’n verhoging enkel onder strikte voorwaarden en na een specifiek onderzoek kan worden toegepast. “Een verhoging van de snelheid als algemene maatregel is niet aan orde.” [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) staat open voor een variabele snelheid op de autosnelwegen. Met het invoeren daarvan, moet ook de mogelijkheid voorzien worden om op bepaalde plaatsen over te gaan tot een verhoging van de maximumsnelheid tot 130 km/u. Dat zegt hij in een reactie op een studie van het BIVV. Voorts zou volgens die studie zou een lagere snelheidslimiet tijdens de spits leiden tot minder files. [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). [naar artikel]
Een belangrijke Duitse raad pleit voor een tempolimiet op alle Duitse snelwegen. De Raad voor de Verkeersveiligheid adviseert een maximumsnelheid... [naar artikel]
Het idee om een algemene maximumsnelheid van 100 km/u in te voeren op Waalse snelwegen en hoofdwegen is niet opgenomen in het herwerkte klimaat- en energieplan (PACE, Plan Air Climat Énergie) van de Waalse regering. In de plaats van een algemene limiet van 100 km/u komt er een “dynamisch beheer” van de snelheidslimieten, zegt Waals minister van Mobiliteit Philippe Henry. [naar artikel]
Het idee om een algemene maximumsnelheid van 100 km/u in te voeren op Waalse snelwegen en hoofdwegen is niet opgenomen in het herwerkte klimaat- en energieplan (PACE, Plan Air Climat Énergie) van de Waalse regering. In de plaats van een algemene snelheidslimiet van 100 km/u komt er een “dynamisch beheer” van de snelheidslimieten, zegt Waals minister van Mobiliteit Philippe Henry. [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). [naar artikel]
Over de Franse autosnelwegen rijden zal de komende jaren iets duurder worden. Dat is nodig om de plannen van de Franse regering - 1 miljard euro [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.