Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) laat geen spaander heel van de piste om de maximumsnelheid op autosnelwegen te verhogen tot 130 [naar artikel]
Vlaams minister Ben Weyts (N-VA) reageert erg negatief op het voorstel van federaal minister Bellot om de maximumsnelheid op sommige stukken snelweg te verhogen naar 130 kilometer per uur. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) laat geen spaander heel van de piste om de maximumsnelheid op autosnelwegen te verhogen tot 130 [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) laat geen spaander heel van de piste om de maximumsnelheid op autosnelwegen te verhogen tot 130 kilometer per uur. Zijn federale collega François Bellot (MR) is daar onder strikte voorwaarden wel voor te vinden. [naar artikel]
Mobiliteitsorganisatie Touring is er voorstander van om de maximumsnelheid in België met tien kilometer per uur te verhogen. Dat zegt woordvoerder Danny Smagghe aan VTM NIEUWS. Het BIVV en minister Ben Weyts zijn tegen. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) laat geen spaander heel van de piste om de maximumsnelheid op autosnelwegen te verhogen tot 130 kilometer per uur, waar zijn federale collega François Bellot (MR) onder strikte voorwaarden voorstander van is. “We kampen in Vlaanderen nu al met de schande van 400 verkeersdoden op één jaar tijd. Nog meer doden tellen om een paar minuten tijd te winnen, is voor mij onaanvaardbaar”, reageert minister Weyts. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts heeft zondagmiddag in Vilvoorde het eerste van 30.000 verkeersborden verwijderd waarop een maximumsnelheid van 70 km/u aangegeven staat. De borden zijn overbodig geworden nu de maximumsnelheid op gewestwegen in Vlaanderen teruggebracht is van 90 km/u naar 70 km/u. “Dit betekent een besparing van 3,2 miljoen euro, en een logischere, duidelijkere en veiligere verkeerssituatie op onze gewestwegen”, zegt Weyts. [naar artikel]
De plannen van federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) om de maximumsnelheid op sommige stukken autosnelweg te verhogen naar 130 km/u vallen bij zijn gewestcollega’s op een koude steen. “Als we de maximumsnelheid verhogen, dan verhogen we ook de dodentol op de weg”, reageert Vlaams minister Ben Weyts (N-VA). Ook Waals minister Carlo Di […] [naar artikel]
Vanaf volgend jaar krijgen de gewesten de mogelijkheid om op bepaalde stukken autosnelweg 130 km/u toe te laten. Dat staat in de nieuwe wegcode van Federaal minister van Mobiliteit, François Bellot (MR). Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) noemt het voorstel onaanvaardbaar. “We wéten, zwart op wit, dat een verhoging naar 130 kilometer per uur zal leiden tot meer verkeersdoden”, aldus minister Weyts in een reactie aan Het Nieuwsblad. [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot wil de maximumsnelheid op sommige stukken snelweg verhogen naar 130 km/u. Dat schrijven La Dernière Heure en La Libre Belgique. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) had zich er al tegen verzet, maar nu verwerpt ook de hele Vlaamse regering het federale voorstel om de snelheidslimiet op bepaalde stukken autosnelweg te verhogen tot 130 km/uur. Dat blijkt vandaag uit de beslissingen van de Vlaamse regering. Toen federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) in […] [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot wil de maximumsnelheid op sommige stukken snelweg verhogen naar 130 km/u. Dat schrijven La... [naar artikel]
Kamerlid Jef Van den Bergh (CD&V) is gekant tegen de mogelijkheid om de maximumsnelheid op autosnelwegen te verhogen tot 130 kilometer per uur. Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) is daar voorstander van, weliswaar onder strikte voorwaarden en na grondig onderzoek. “Een verhoging van de maximumsnelheid vergroot het risico op zware ongevallen”, zegt Van den Bergh. “Bovendien zijn er in ons land nauwelijks wegen met weinig op- en afritten, waar zo’n verhoging haalbaar zou zijn.” [naar artikel]
Volgens minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) is er op basis van de huidige informatie van het Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse “geen reden om het dreigingsniveau in ons land te verhogen”. [naar artikel]
Debat tussen de kabinetschefs van de Waalse regering: gaan we de maximumsnelheid op enkele delen van de snelwegen verhogen naar 130 km/u? De kans dat het zo ver komt, lijkt klein. [naar artikel]
Burgemeester van Glabbeek Peter Reekmans (Dorpspartij) kant zich tegen een snelheidsbeperking tot 30 kilometer per uur in de zes dorpskernen van zijn gemeente. Bovendien wil hij de beperking tot 70 kilometer per uur op de N29 Tienen-Diest op sommige plaatsen verhoogd zien tot 90. En dat terwijl de tendens de jongste jaren net is om de maximumsnelheid te verlagen. [naar artikel]
Burgemeester van Glabbeek Peter Reekmans (Dorpspartij) kant zich tegen een snelheidsbeperking tot 30 kilometer per uur in de zes dorpskernen van zijn gemeente. Bovendien wil hij de beperking tot 70 kilometer per uur op de N29 Tienen-Diest op sommige plaatsen verhoogd zien tot 90. En dat terwijl de tendens de jongste jaren net is om de maximumsnelheid te verlagen. [naar artikel]
Mobiliteitsminister Bellot wil op sommige plaatsen de maximumsnelheid optrekken naar 130 kilometer per uur. VAB ziet enkel emotionele argumenten, geen rationele. Ook CD&V ziet absoluut geen heil in het idee. [naar artikel]
Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans heeft zijn partijgenoot en minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) een vlammende brief gestuurd. In die... [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) maakt 2,2 miljoen euro vrij om fietsen naar het werk aantrekkelijker te maken. Het geld moet dienen om extra bedrijfsfietsen aan te kopen en fietsvergoedingen te verhogen. [naar artikel]
Het gaat de verkeerde kant uit met de luchtkwaliteit in Vlaanderen. Verkeersdeskundigen zien maar één oplossing: de snelheidslimieten moeten naar omlaag. De maximumsnelheid op snelwegen? 90 per uur in plaats van 120. En een zone 30 voor álle dorpskernen. Minister van Verkeer Ben Weyts (N-VA) moet er niets van weten. “Trager rijden zorgt niet altijd voor een lage uitstoot.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.