De vergunning die minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) aflevert aan de luchthaven van Zaventem zoekt een evenwicht tussen economie en leefbaarheid, en maakt uiteindelijk niemand blij. [naar artikel]
Het heeft geen zin om Brussels Airport te vergelijken met omliggende luchthavens die nachtvluchten verbieden. Dat zegt transporteconoom Wouter Dewulf (UAntwerpen). Gisteren stelde minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) voor om zulke nachtvluchten op Zaventem volledig af te schaffen. Daarbij verwees hij naar het succes van Frankfurt Airport. “Dat is appels met peren vergelijken. Zaventem heeft cargovluchten nodig, Frankfurt niet.” Dewulf schiet het voorstel van Gilkinet dan ook volledig af. [naar artikel]
De lawaaierigste vliegtuigen zijn niet langer welkom op Brussels Airport. ’s Nachts mag geen enkel vliegtuig nog opstijgen of landen. In de strijd tegen de geluidsoverlast legt minister van Mobiliteit Gilkinet een drastisch voorstel voor aan de regering. [naar artikel]
Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) heeft Brussels Airport een nieuwe omgevingsvergunning verleend. De huidige loopt in juli af, waardoor een nieuwe vergunning nodig was om activiteiten op de luchthaven te mogen blijven uitvoeren. Demir legt Brussels Airport wel flink wat voorwaarden op, al komt er wel geen verbod op nachtvluchten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.