18:25 Het isolement van de Golfstaat Qatar lijkt een nieuwe fase in te gaan. Maersk, ’s werelds grootste rederij, laat weten dat hij geen goederen meer in of uit het land kan krijgen. [naar artikel]
14:06 De forse prijsstijgingen voor containers hebben Maersk het afgelopen jaar een recordwinst bezorgd. De Deens rederij verwacht die recordkoers dit jaar aan te houden, al nemen de onzekerheden toe. [naar artikel]
De Deense rederij Maersk is het voorbije jaar op zee 962 containers kwijt geraakt. Dat is een uitzonderlijk groot verlies, te wijten aan zware weersomstandigheden tijdens het transport. Het verlies ligt ongeveer dertig keer hoger dan het gemiddelde van het voorbije decennium. Dat blijkt uit het duurzaamheidsrapport van de Deense rederij. De problemen hebben voor […] [naar artikel]
Het organisatiecomité van het WK 2022 in Qatar wil met hypermoderne stadions de wereld verrassen. Het Ras Abu Aboud Stadium kan afgebroken en elders weer opgebouwd worden. [naar artikel]
Qatar gaat de containers die eind vorig jaar tijdens het WK voetbal fungeerden als onderkomens voor fans verschepen naar Turkije en Syrië. De mobiele appartementen zijn daar broodnodig na de catastrofale aardbevingen van vorige week, waarna inmiddels meer dan 40.000 lichamen zijn geborgen. [naar artikel]
Containerrederijen A.P. Moller-Maersk en MSC Mediterranean Shipping nemen geen boekingen meer aan voor ladingen van en naar Rusland. Dat hebben ze bekendgemaakt. Beide bedrijven maken wel een uitzondering voor essentiële producten, zoals voeding, medische uitrusting en humanitaire goederen. Door de Europese sancties zijn er extra controles nodig die lange wachttijden veroorzaken. [naar artikel]
Topmannen en -vrouwen spreken over een toekomst van reshoring, maar de CEO van Maersk ziet dat niet gebeuren. Wel ziet hij fabrikanten hun productielocaties vanuit China verspreiden naar elders in de regio. Corona, oorlog en economische tegenwind zouden het cocktail zijn voor reshoring. Bij monde van hun leiders zeggen bedrijven de productie weer dichterbij huis […] [naar artikel]
11:14 Het scheepvaart- en olieconcern Maersk zag zijn winst in het voorbije kwartaal kelderen. Maersk kampt met een overcapaciteit. [naar artikel]
10:24 Moeilijke marktomstandigheden nopen het Deense concern Maersk zichzelf op te splitsen een transport- en logistiekbedrijf en een energiebedrijf. [naar artikel]
12:13 De grootste containerrederij ter wereld, de Deense Maersk Line, wordt nog groter door de overname van zijn Duitse concurrent Hamburg Süd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.