Elk jaar ontvangt de bibliotheek van Halle 10.000 euro aan boetes voor boeken of dvd's die te laat worden ingeleverd. Maar 0,50 cent ontvangen is administratief veel gedoe en soms worden de bezoekers kwaad. Een forfaitair systeem zoals in Nederland moet verlichting bieden. "Door niet meer te vitten over een halve euro, creëren we meer goodwill." [naar artikel]
De Brusselse binnenring in Halle is donderdagochtend om 5.40 uur weer opengegaan voor het verkeer. Zeker voor 7 uur volgt ook de buitenring. Dat meldt het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) donderdagochtend. Woensdag rond 17.30 uur was een vrachtwagen om onbekende reden van zijn baanvak afgeweken en in Halle in de middenberm terechtgekomen onder een […] Het bericht Ongeval met vrachtwagen in Halle – Binnenring in Halle weer geopend, buitenring volgt binnen uur verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In Halle is het borstbeeld van Leopold II teruggeplaatst op zijn sokkel, nadat vandalen het hadden vernield. Onder het beeld hangt er een bord met de boodschap: "Halle zwicht niet voor vandalisme". [naar artikel]
Een kleine maand nadat de bibliotheek van Halle het nieuws haalde met haar strijd tegen de mysterieuze ‘boekenkakker’, is ze opnieuw goed voor een primeur. Als eerste in Vlaanderen schaft de openbare bibliotheek van Halle namelijk de kleine boetes op het te laat inleveren van ontleende boeken af. “Die boetes zorgen enkel voor frustratie. Hoe sneller we ervan af zijn, hoe beter.” [naar artikel]
In Halle zijn in de eerste zeven maanden van dit jaar 57 mensen betrapt op sluikstorten. De stad verhoogde eerder dit jaar de boetes voor wie betrapt wordt, en dat loont meteen. [naar artikel]
Op bijna drie maanden tijd heeft de mobiele "superflitspaal" van de stad Halle al 1.476 hardrijders op de bon geslingerd. Het stadsbestuur huurt de paal voor minstens een jaar om de verkeersveiligheid op een aantal plaatsen te verhogen. [naar artikel]
Onze redactie verneemt uit goede bron dat er een verdachte is geïdentificeerd en ondervraagd. Meer gegevens ontbreken nog. [naar artikel]
"Het is de evidentie zelve dat die chauffeurs van De Lijn die meer dan één overtreding begaan zelf opdraaien voor de kosten." Dat zegt [naar artikel]
Met de blote bast het centrum in, het zal niet meer kunnen in Knokke, de gemeente maakt handig gebruik van de GAS-wetgeving om ‘toeristen op te voeden’. En dat is perfect wettelijk, elke gemeente kan zo zijn eigen rist aan regels maken om lokale problemen aan te pakken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.