Uit de eerste resultaten van het onderzoek naar sluipverkeer als gevolg van de kilometerheffing blijkt dat het systeem best wordt uitgebreid met [naar artikel]
Een jaar na de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens wordt de roep om een uitbreiding steeds luider. CD&V en Open Vld vragen, net als de oppositiepartijen, het stijgende sluipverkeer tegen te gaan. Minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) belooft zijn uiterste best te doen, maar een concrete timing is er nog niet. [naar artikel]
Als een kilometerheffing voor personenwagens op ons wegennet realiteit wordt, zijn bijna zes op de tien landgenoten daar niet meteen tegen gekant. Dat blijkt uit een bevraging die de mobiliteitsorganisatie Touring opzette. [naar artikel]
"Bij de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens hebben we op mogelijke sluipwegen zogenaamde nulmetingen gedaan. Als we zien dat het [naar artikel]
De invoering van een slimme kilometerheffing voor auto’s is voor sp.a bespreekbaar en moet minstens grondig onderzocht worden. Dat meldt Joris Vandenbroucke, fractieleider voor sp.a in het Vlaams parlement. Maar een kilometerheffing kan voor sp.a pas een oplossing zijn als ook de focus van het investeringsbeleid wijzigt en men radicaal kiest om de alternatieven voor […] Het bericht “Kilometerheffing voor auto’s pas oplossing mits uitbouw alternatieven voor auto” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De kilometerheffing op onze autosnelwegen doet het vrachtverkeer op gewestwegen fors toenemen. Dat is de conclusie van Vlaams volksvertegenwoordiger Dirk De Kort (CD&V), die zich in de materie verdiepte. Hij stelt een uitbreiding van de kilometerheffing voor. [naar artikel]
Politiediensten vinden bij wegcontroles geregeld truckers die gebruik maken van een gps-stoorzender om de kilometerheffing te ontlopen. “Wie betrapt wordt riskeert een boete tot 50.000 euro”, zegt Viapass, de overheidsdienst die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Na de bocht van de N-VA over de kilometerheffing herinnert regeringspartner CD&V eraan dat zijn partijn ook altijd een belangrijke voorwaarde heeft verbonden aan de invoering van kilometerheffing. “De kilometerheffing heeft geen enkele zin als er geen volwaardig alternatief is voor de auto”, zegt CD&V-mobiliteitsexpert Lode Ceyssens in “De ochtend” op Radio 1. [naar artikel]
17:37 Van de 27 missing links in het wegennet die Vlaanderen beloofd had tegen 2012 aan te pakken, waren eind 2019 amper negen projecten volledig gerealiseerd. De kostprijs is intussen geëxplodeerd, staat i... [naar artikel]
Brussel gaat door met de kilometerheffing, of Vlaanderen nu wil of niet. ‘We kunnen niet nog eens vijf jaar aanmodderen’, zegt Brussels mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen). Al doet ze met een ‘kilometerheffing light’ wel een toegeving. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka dinsdag in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in België het voorbije werkjaar, dat eind maart werd afgesloten, 822,4 miljoen euro inkomsten opgeleverd. Dat betekende een stijging met 8,8 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van Viapass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert en controleert. “De kilometerheffing voor vrachtwagens werd in […] [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
Het Belgisch Instituut voor Post en Telecommunicatie (BIPT), de federale wegpolitie en Viapass, de overheidsdienst die de kilometerheffing coördineert, hebben vanochtend een grootscheepse controleactie gehouden in Brussel, Vlaanderen en Wallonië. Ze waren onder meer op zoek naar stoorzenders om de kilometerheffing te ontlopen. [naar artikel]
Brussel Mobiliteit heeft volgens het Rekenhof geen zicht op de staat van het wegennet in de hoofdstad, noch op de kosten en termijnen van wegenwerken. De gewestelijke overheidsdienst zegt dat het al maatregelen nam. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
€ 2,4 miljoen levert de kilometerheffing voor vrachtwagens op werkdagen gemiddeld op [naar artikel]
12:35 Ruim de helft van de kilometerheffing in België werd betaald door buitenlanders. [naar artikel]
Het Waals Gewest verzet zich fel tegen een kilometerheffing op alle wegen in Vlaanderen. Dat zegt Waals minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio (CDH). Hij hoopt meer uitleg te krijgen van de Vlaamse collega’s, want twee verschillende systemen voor kilometerheffing in één land is “moeilijk te vatten”, zegt hij. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land van kracht is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die in ons land sinds 1 april 2016 in voege is, zorgt voor een snelle vergroening van het vrachtwagenpark. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.