Een vrouw die vol overgave stofzuigt, een man die het eten laat aanbranden en een meisje dat een roze truitje draagt met de tekst 'Social butterfly'. Wat de Britse reclamewaakhond betreft komt er een einde aan zulke taferelen in reclamespotjes. Volgens de Advertising Standards Authority (ASA) zijn ze seksistisch en houden ze stereotypen in stand. Vrouwen zouden bovendien het slachtoffer zijn van 'objectivering'. [naar artikel]
In het Verenigd Koninkrijk zijn twee televisiespots, voor Philadelphia en Volkswagen, van het scherm verbannen wegens genderstereotiepe beeldvorming. De eerste verboden reclame op basis van nieuwe regelgeving. "Ook in ons land neemt het aantal klachten hierover toe", zegt de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
De Britse reclamewaakhond komt terug op de controversiële beslissing om een Calvin Klein-reclame met de Britse zangeres FKA Twigs te verbieden. De topless foto van de zangeres is bij nader inzien toch niet ‘seksueel expliciet’. [naar artikel]
De Britse reclamewaakhond komt terug op de controversiële beslissing om een Calvin Klein-reclame met de Britse zangeres FKA Twigs te verbieden. De sensuele foto van de zangeres is bij nader inzien toch niet ‘seksueel expliciet’. [naar artikel]
7 Vlaamse sportjournalistes getuigen op Studio Brussel over seksisme en grensoverschrijdend gedrag in de sportwereld en in de sportjournalistiek. De meesten onder hen geven aan dat ze ooit al seksueel zijn geïntimideerd en dat ze als vrouw tegen vooroordelen moeten opboksen. [naar artikel]
Op Twitter reageerden enkele wielerfans hard op de vragen van journalisten over het gewicht van Lotte Kopecky. De Belgische kreeg na haar winst in de Omloop het Nieuwsblad veel vragen over haar gewichtsverlies en hoe ze dit gedaan had. Seksisme volgens sommigen, maar Sporza-analist Marijn de Vries verdedigt op Twitter de vragen van haar collega’s. [naar artikel]
Leuven en het Brussels Gewest bannen de omstreden 'sugardatingcampagne' van Rich Meet Beautiful, om studentes te koppelen aan oudere, bemiddelde zakenmannen. Moeten we strenger optreden tegen seksistische reclame? Onderzoekster Corine Van Hellemont meent van wel. [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame eist dat het Amerikaanse modemerk zijn "pornografische" reclamecampagne stopzet. [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) vindt dat de reclameaffiches met Pommeline - een van de verleidsters in het jongste seizoen [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) vindt dat de reclameaffiches met Pommeline - een van de verleidsters in het jongste seizoen van “Temptation Island” - “denigrerend is voor de vrouw en vraagt de onlinegokwebsite Starcasino.be om de affiches aan te passen of de campagne stop te zetten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.