De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame eist dat het Amerikaanse modemerk zijn "pornografische" reclamecampagne stopzet. [naar artikel]
De Britse reclamewaakhond komt terug op de controversiële beslissing om een Calvin Klein-reclame met de Britse zangeres FKA Twigs te verbieden. De topless foto van de zangeres is bij nader inzien toch niet ‘seksueel expliciet’. [naar artikel]
De Britse reclamewaakhond komt terug op de controversiële beslissing om een Calvin Klein-reclame met de Britse zangeres FKA Twigs te verbieden. De sensuele foto van de zangeres is bij nader inzien toch niet ‘seksueel expliciet’. [naar artikel]
Amper vijftien was Brooke Shields toen ze voor de eerste keer voor Calvin Klein poseerde. Nu 37 jaar later en op 52-jarige leeftijd zal ze opnieuw samenwerken met het Amerikaanse label. [naar artikel]
De Belgische ontwerper Raf Simons staat als creatief directeur aan het roer bij Calvin Klein. Hij blaast nieuw leven in de parfumafdeling van het modemerk. [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) vindt dat de reclameaffiches met Pommeline - een van de verleidsters in het jongste seizoen [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) vindt dat de reclameaffiches met Pommeline - een van de verleidsters in het jongste seizoen van “Temptation Island” - “denigrerend is voor de vrouw en vraagt de onlinegokwebsite Starcasino.be om de affiches aan te passen of de campagne stop te zetten. [naar artikel]
Zien we binnenkort enkel nog publiciteit met vrouwen die een trui met rolkraag dragen? Reclamewaakhond JEP heeft deze week twee ondernemingen verplicht een reclamecampage te wijzigen of stop te zetten omdat er vrouwen in bikini op afgebeeld stonden. Een derde campagne, met Pommeline uit Temptation Island, werd in hogerberoep verboden. Ook al vanwege het ‘seksueel getinte karakter’. Is de JEP te preuts? “Absoluut niet. Een vrouw in bikini bij een reclame voor zonnecrème, zou wel kunnen”, zegt Piet Moons. [naar artikel]
'Temptation Island'-verleidster Pommeline hoeft zich niet geviseerd te voelen: zij is niet de enige bikinibabe die een doorn in het oog is van [naar artikel]
Een vrouw die vol overgave stofzuigt, een man die het eten laat aanbranden en een meisje dat een roze truitje draagt met de tekst 'Social butterfly'. Wat de Britse reclamewaakhond betreft komt er een einde aan zulke taferelen in reclamespotjes. Volgens de Advertising Standards Authority (ASA) zijn ze seksistisch en houden ze stereotypen in stand. Vrouwen zouden bovendien het slachtoffer zijn van 'objectivering'. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.