Vlaams minister Lydia Peeters heeft het vernieuwde fietspad tussen Hasselt en Genk ingefietst. In het kader van het relanceplan voorziet Peeters 21 miljoen euro aan extra investeringen in de Limburgse fietsinfrastructuur. In totaal gaat dit jaar 57 miljoen naar de Limburgse fietspaden. Er zit nog een tweede verbinding tussen Hasselt en Genk in de pijplijn: een vlotte fietssnelweg van het centrum van Genk naar de Corda Campus in Hasselt. [naar artikel]
"Meer dan 38 kilometer aan fietspaden in 29 gemeenten en steden": dat is het resultaat van 6,9 miljoen euro aan subsidies die de provincie Antwerpen in 2020 heeft toegekend. Fietsers kunnen daardoor vlotter van de ene naar de gemeente. Dat is belangrijk voor het woon-werkverkeer en voor schoolgaande kinderen. Ook in 2021 volgen er nog 14 miljoen euro aan investeringen voor de aanleg van fietsostrades of fietssnelwegen en fietspaden in de provincie. [naar artikel]
Vlaanderen maakt samen met de gemeenten en provincies 412 miljoen euro vrij voor de aanleg van 2.017 km aan nieuwe fietspaden. Dat ‘Plan Kopenhagen’ moet Vlaanderen op de kaart zetten als fietsregio. [naar artikel]
De Vlaamse regering trekt nog maar eens de portemonnee open om van Vlaanderen een fietsland te maken. De overheid maakt 150 miljoen euro vrij voor nieuwe fietspaden. Het geld is bedoeld voor gemeenten, die tot nu weinig of niet in eigen fietspaden investeerden omdat ze die kosten alleen moesten dragen. [naar artikel]
De Vlaamse regering maakt 150 miljoen euro vrij voor lokale besturen die nieuwe fietspaden willen aanleggen. De Vlaamse regering legt één euro bovenop elke twee euro die de lokale besturen in fietspaden investeren. Op die manier komt de totale investering uit op 450 miljoen euro. [naar artikel]
De Peerderbaan in Meeuwen krijgt vrijliggende fietspaden. En ook de stad Peer zal op haar grondgebied de vrijliggende fietspaden doortrekken tot aan de rotonde Pol Kip. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft 150 miljoen euro extra vrijgemaakt voor gemeenten die nieuwe fietspaden willen aanleggen. Dat meldt minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld). [naar artikel]
Het Limburgse fietsroutenetwerk is uitgegroeid tot dé motor van het toerisme in Limburg, goed voor een jaaromzet van 132 miljoen euro. Dat blijkt uit de meest recente economische cijfers verzameld door de Limburgse gedeputeerde voor toerisme. “Het is dan ook zaak om de kwaliteit van onze fietspaden goed te bewaken en de fietsbeleving nog te verbeteren,” zegt Igor Philtjens (Open Vld). [naar artikel]
Vlaams minister Ben Weyts (N-VA) kondigde donderdag trots aan dat hij de komende drie jaar 300 miljoen euro investeert in fietsinfrastructuur, waarvan 47 miljoen in Limburg. Maar een factcheck toont aan dat beide bedragen niet kloppen. Dat de totale investering op 289 miljoen uitkomt en niet op 300 miljoen, dat willen we nog door de vingers zien. Maar dat Weyts in een persbericht 47 miljoen euro investeringen in Limburg aankondigt terwijl het in realiteit om een kleine 30 miljoen gaat, kan op minder begrip rekenen. Wordt er gegoocheld met cijfers? Of is er toch een logische verklaring? [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) voorziet anderhalf miljoen euro voor de heraanleg van de fietspaden van de drukke N9 en N405 in Aalst. De fietsersbond is tevreden en hoopt dat ook de rotonde Haring, die de steenwegen verbindt, wordt aangepakt. [naar artikel]
In het centrum van As zijn de werken aan de André Dumontlaan en de Dorpsstraat begonnen. Na lang aandringen wordt de weg heraangelegd, maar vooral: er komen nieuwe fietspaden. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters trekt 56,7 miljoen euro uit voor fietsinfrastructuur op zo’n 30 plaatsen in onze provincie. 21 miljoen komt rechtstreeks uit het relanceplan van de Vlaamse regering, dat Vlaanderen er na de coronacrisis moet bovenop helpen. Allemaal op de fiets, luidt het motto. Alleen zo halen we onze milieudoelstellingen. Maar dan moeten we ook veilige fietspaden hebben. [naar artikel]
De provincie Antwerpen geeft dit jaar meer dan 2,4 miljoen euro aan 11 gemeenten voor het aanleggen en verbeteren van fietspaden. Die moeten voldoen aan strenge voorwaarden. De grootste projecten zijn in Ranst, Nijlen en Schelle. [naar artikel]
Voor 300 miljoen euro aan nieuwe fietspaden tegen het einde van de legislatuur, dat was het voornemen. In de praktijk wordt dat doel al eind volgend jaar bereikt. In totaal trekt de Vlaamse regering 885 miljoen euro uit voor verkeersveiligheid, in het kader van het relanceplan. “Als het goed gaat in de bouw, gaat het in de hele economie goed.” [naar artikel]
De provincie Limburg lanceert binnenkort een fietsbarometer die gemeentebesturen moet helpen om hun fiets(paden)beleid bij te sturen. “Blikvanger wordt de meetfiets waarmee we de kwaliteit van álle functionele Limburgse fietspaden in kaart zullen brengen”, zegt gedeputeerde voor Mobiliteit Bert Lambrechts (N-VA). [naar artikel]
300 miljoen euro, verspreid over drie jaar. Zo veel gaat Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) investeren in fietspaden. Langs [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft één miljoen euro Vlaams geld vastgelegd voor nieuwe fietspaden, voorbereidende studies en onteigeningen en een gloednieuwe fietsinfrastructuur aan de Kasteletsingel in Beringen. [naar artikel]
Show us the money. Het is deze keer geen partijvoorzitter die het zegt, maar een eerbiedwaardige instelling als het Rekenhof. Die uitte met die woorden kritiek op Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA), omdat over de 100 miljoen euro die moet dienen voor nieuwe fietspaden niets terug te vinden is in de begroting. CD&V, sp.a en Groen delen de kritiek. [naar artikel]
De provincie Antwerpen heeft voor 3.646.722 miljoen euro subsidies goedgekeurd voor de aanleg van zestien kilometer fietspaden in de provincie. [naar artikel]
Nog nooit ging er in Vlaanderen zoveel geld naar fietspaden. Vorig jaar was dat 138 miljoen euro. Maar Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) legt de lat voor de volgende regering nog een pak hoger. Hij wil dat er vanaf 2020 elk jaar maar liefst 300 miljoen euro wordt uitgetrokken om van de fiets een waardige uitdager te maken van koning auto. [naar artikel]
U bent niet te spreken over de staat van de fietspaden in uw gemeente. In het Grootste Limburgonderzoek Ooit bengelden de Limburgse fietspaden helemaal onderaan in het lijstje van voorzieningen waarnaar werd gepeild, en ook via onze website meldde u massaal gevaarlijke fietssituaties op de Limburgse wegen. [naar artikel]
4 miljoen euro: zoveel geld geeft de Vlaamse regering om 2 fietspaden in Ieper opnieuw aan te leggen. Na problemen met de betonstroken worden ze nu geasfalteerd. Het zijn fietspaden langs de gewestwegen de Meenseweg en de Kemmelseweg die doorlopen tot in Zonnebeke en Heuvelland. [naar artikel]
Vlaanderen moet een tandje bijsteken op het vlak van fietsveiligheid. Er zijn onder andere meer veilige en goed onderhouden fietspaden nodig. Daarvoor wil regeringspartij CD&V de investeringen in fietsinfrastructuur verdubbelen van 100 naar 200 miljoen euro per jaar. [naar artikel]
Port of Antwerp zal de komende jaren meer dan 40 miljoen euro investeren in meer en betere fietspaden in het havengebied. Het Antwerpse havenbedrijf heeft naar eigen zeggen de ambitie om een vrijliggend fietspad in asfalt te creëren tot aan elke werkgever in het gebied. [naar artikel]
Vlaanderen voorziet 2,75 miljoen euro voor de aanleg van fietspaden en riolering in Bree. Hierdoor kan de lus met fietspaden tussen de scholencampus en het stadscentrum afgewerkt worden. [naar artikel]
Tijdens de recente gemeenteraad gaven de verkozenen unaniem groen licht voor het geplande onderhoud van een reeks stoepen, voet-en fietspaden. Hiervoor werd ruim 1,5 miljoen euro uitgetrokken . het betreft herstellingswerken aan de Corspelstraat, Boskantstraat, Eindestraat, Guido Gezellestraat, De Markt, Atheneumstraat, Heuvelstraat, Berkenlaan, Bremstraat, Frankendijk, Grootdonkstraat, Vanderelststraat, Leopoldsburgsesteenweg en de Merkemlaan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.