Maasmechelen en Dilsen-Stokkem investeren samen met een private partner in respectievelijk zes en drie trajectcontroles. Sinds 1 januari zijn in Maasmechelen al twee trajectcontroles actief. [naar artikel]
Al vijf jaar staan trajectcontroles op het grondgebied van Diksmuide, intussen negen stuks. Maar die schreven al die tijd niet één boete uit, tot groeiende ergernis van de burgemeester en korpschef van de politie. “Sommige trajectcontroles zijn intussen alweer stuk. Wanneer gaat deze kafka stoppen?” [naar artikel]
Kafka in de regio Diksmuide. Daar staan al vijf jaar trajectcontroles - negen stuks in totaal - maar die schreven in al die jaren nog niet één boete uit. Tot steeds grotere ergernis van de burgemeester van Diksmuide en korpschef Johan Geeraert. Werken doen de palen nochtans wél. Blijft de vraag: hoe kan dit? [naar artikel]
De meeste Vlaamse gemeenten willen liever geen trajectcontroles op basis van GAS-boetes. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vlaamse overheid dat HLN kon inkijken. Zelfs een groot aantal gemeenten die er gebruik van maken, willen ervan af. Nochtans waren lokale trajectcontroles toch de nieuwe melkkoe voor onze gemeenten? Wat is er aan de hand? [naar artikel]
Het heeft veel weg van een soap, de trajectcontrole in Diksmuide. De camera’s staan er al twee jaar. Nu werken ze eindelijk, maar door een personeelstekort bij het gewestelijke verwerkingscentrum in Gent kunnen er nog geen boetes uitgeschreven worden. [naar artikel]
Vlaanderen is ambitieus in de plaatsing van camera’s voor trajectcontroles. De voorbije jaren verschenen aan hoog tempo portalen met zo’n slimme camera’s. Maar door problemen op het federale niveau liggen ze nog niet allemaal aan. [naar artikel]
Na jaren slabakken moet er een doorstart komen voor het netwerk van camera’s met nummerplaatherkenning, dat onder meer voor trajectcontroles dient. De vraag is of er voldoende geld is om de ambities waar te maken. Nu al staan de camera’s niet allemaal aan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.