Bedrijven die 50-plussers aan de kant schuiven door ze betaald thuis te laten blijven, zullen daar financieel voor worden gestraft. [naar artikel]
Dat de activeringsbijdrage voor bedrijven wordt verhoogd, is een nieuwtje dat ietwat ondersneeuwd was in alle begrotingsmaatregelen. De bijdrage moet bedrijven ontmoedigen om oudere werknemers te betalen om niet langer te werken. The post Oudere werknemers betaald thuis zetten, wordt duurder voor bedrijven appeared first on Trends. [naar artikel]
De koppeling tussen loon en anciënniteit duwt oudere werknemers uit de markt. Dat zeggen onderzoekers van de Vlerick Business School en het HR-adviesbedrijf Hudson. Zij willen de loonbarema’s in de tijd beperken, werknemers meer prestatiegebonden verlonen en meer flexibiliteit inbouwen in de loonpakketten. [naar artikel]
De Lijn ziet oudere werknemers graag komen. Volgend jaar moet de Vlaamse vervoersmaatschapij liefst 570 bus- en tramchauffeurs vinden. Leeftijd is dus geen criterium, rij- ervaring ook niet want De Lijn heeft eigen rijscholen. Ze zijn vooral op zoek naar sociale mensen die zelfstandig kunnen werken. Wij gingen een kijkje nemen in een rijschool in Leuven. [naar artikel]
01:00 Met sancties wil de regering vermijden dat werknemers op non-actief sturen uitgroeit tot het nieuwe brugpensioen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.