HasseltDe Belg lust dan toch alcoholvrij bier. Het voorbije jaar steeg de verkoop van de 0,0-varianten met 38 procent, blijkt uit cijfers van studiebureau Nielsen. En dat terwijl enkele jaren geleden nog de ene na de andere alcoholvrije pils tot floppen gedoemd was. “Maar intussen is de kwaliteit verbeterd. En mensen zijn zich ook bewuster van de gevolgen van alcohol op hun veiligheid en hun werk”, klinkt het bij de Belgische brouwers. [naar artikel]
De Belg lust dan toch alcoholvrij bier. Het voorbije jaar steeg de verkoop van de 0,0-varianten met 38% , blijkt uit cijfers van studiebureau Nielsen. En dat terwijl enkele jaren geleden nog de ene na de andere alcoholvrije pils tot floppen gedoemd was. [naar artikel]
Het heeft jaren geduurd, maar de Belg lijkt zich definitief gewonnen te geven voor alcoholvrije pintjes. Hun marktaandeel is geklommen tot vijf procent, meer dan een verdubbeling in twee jaar tijd. Zelfs speciaalbieren als Brugse Zot komen nu als “0,0”-versie op de markt. “Vroeger moest er wel iets met je schelen als je een N-A bestelde, nu is het superpopulair”, zegt brouwer Xavier Vanneste. [naar artikel]
Zelf maakt ze geen kaas. Toch is Ann Keymeulen de meest gedreven kaasmeester van het land. 'We zijn niet trots genoeg op wat van eigen bodem komt.' [naar artikel]
Zijn uitvinding wint nog steeds ieder jaar aan marktaandeel: alcoholvrij bier. Vorige week is in het Nederlands-Limburgse Valkenburg Maastrichtenaar Wim Swinkels (85) overleden, een telg van de Nederlandse brouwersfamilie. “Mijn oom Wim mag je rustig een held in de wereld van bier noemen”, schrijft topman Peer Swinkels van Swinkels Family Brewers ter nagedachtenis op LinkedIn. [naar artikel]
Een Leuvense prof heeft de code gekraakt om via artificiële intelligentie bier te maken dat (bijna) iedereen lust. “Alcoholvrije pintjes beter doen smaken is onze hoofdmissie.” [naar artikel]
Wist u dat in ‘alcoholvrij’ bier van Jupiler toch een half procent alcohol zit? Of dat de kokosblokjes van de Aldi vooral zetmeel-gelatine-blokjes en amper een derde kokosschaafsel bevatten? Het zijn twee van de producten die op de shortlist staan van het Gouden Windei, een prijs die de Nederlandse organisatie Foodwatch nu al voor de zevende keer uitreikt om misleidende reclame onder de aandacht te brengen. [naar artikel]
De grote brouwers van de wereld hernieuwen hun pogingen om het publiek aan te zetten alcoholvrije bieren te drinken. Eerdere pogingen in die richting zijn nochtans geen succes gebleken. De grote producenten denken echter dat er door de striktere alcohol-wetgeving en grotere interesse voor een gezonde levensstijl bij het publiek voor alcoholvrij bier nu wel […] The post ‘s Werelds grootste brouwerijen willen u vooral alcoholvrij bier serveren appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De Belg moet niet weten van alcoholvrij bier. Om ons toch zo ver te krijgen het te consumeren, maakt AB InBev meer budget vrij voor reclame. Al [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.