Vlaams minister van Media Sven Gatz heeft vier nieuwe commerciële radiozenders erkend. Het gaat om zogenaamde netwerkradio’s, radio’s met een voornamelijk stedelijke dekking. Naast S-Radio van SBS, bekend van tv-zenders VIER en VIJF, komt er ook een zender die zich richt op vrouwen. Die zender, HIT!, zal onder meer samenwerken met het magazine Flair. De […] [naar artikel]
13:20 SBS start dit najaar met een nieuwe Vlaamse radiozender. NRJ richt zich op actieve luisteraars tussen 14 en 44 en 'focust op hun leven en populaire muziek in de Vlaamse steden', laat SBS vrijdag weten... [naar artikel]
SBS Belgium is niet de enige speler die binnenkort een nieuwe zender lanceert. HIT!, van mediabedrijf CFM, wil zich vooral richten op een vrouwelijk publiek. Een samenwerking met het tijdschrift Flair moet daar mee voor zorgen. [naar artikel]
Vandaag start de Week van de Belgische muziek. Willy, de rockzender van DPG Media, draait daarom alleen maar muziek van eigen bodem. En als het van presentatoren Sofie Engelen en Annelies Orye afhangt, zullen we niet alleen rauwe riffs en gitaren horen, maar ook vrouwen achter de microfoon. Want die zijn er nog altijd te weinig. “Dat zie je duidelijk aan de line-ups van de festivals. Hoe vaak wordt er niet geklaagd dat er meer mannen dan vrouwen op de affiche staan?” [naar artikel]
Radio 2, van de Vlaamse Radio en Televisie (VRT), blijft de grootste zender van Vlaanderen. Dat blijkt vandaag uit de nieuwste CIM-cijfers. Ook Klara en Nostalgie gaan er lichtjes op vooruit in vergelijking met de eerste golf in 2016. Studio Brussel tekent voor het grootste verlies van luisteraars. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.