De Week van de Fair Trade is een campagne die Fair Trade en FairTrade producten op een originele manier in de kijker wil plaatsen. Dit jaar vindt dit (h)eerlijke evenement plaats van 4 tot 14 oktober. Kom ook kennismaken met heel wat FairTrade producten in de laatste FairTrade pop-up van dit jaar. [naar artikel]
Op 14 oktober kan je komen kennismaken met heel wat FairTrade producten tijdens de Week van de Fair Trade. Tussen 9 uur en 12 uur vindt dan de laatste FairTrade pop-up van dit jaar plaats in de Hamse bibliotheek. [naar artikel]
Tournée Minérale zwalpt richting eindmeet, maar alcoholvrij bier is duidelijk een blijver. Toch blijven veel bierliefhebbers weigerachtig. Ons panel van liefhebbers neemt de proef op de som, blind. Zit het tussen de oren? En wat vinden ze van de eerste alcoholvrije trappist ter wereld? [naar artikel]
De belangstelling van de Belgische consument voor fairtrade neemt wel toe, maar blijft beperkt. De gemiddelde Belgische klant besteedt immers amper iets meer dan 12 euro per jaar aan duurzame aankopen. Dat blijkt uit een rapport van het Belgisch Ontwikkelingsagentschap (BTC). Opgemerkt wordt dat een aantal initiatieven moeten worden genomen om België tegen het einde […] The post Belgische consument koopt voor amper 12 euro fairtrade appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De opleiding Polyvalent verkoper van het Tweedekansonderwijs van Qrios campus de helix leidt cursisten op om kwaliteitsvolle service te verlenen aan klanten. Tijdens de opleiding moeten de cursisten zoveel mogelijk praktijkervaring opdoen. [naar artikel]
De wereldwinkel As-Opglabbeek is één van de drie winnaars van de Limburgse Fairtrade Toffee 2017. De jury loofde de vrijwilligers van de wereldwinkel voor hun structurele samenwerking met steun van de gemeentebesturen. [naar artikel]
01:03 De verkoop van fairtradeproducten is vorig jaar met 23 procent gestegen doordat nu ook budgetketens als Lidl, Aldi en Action ze verkopen. ‘Duurzaam is niet hetzelfde als duur.’ [naar artikel]
Het voorbije jaar werden in België voor 76,9 miljoen euro fairtrade-producten verkocht. Dat betekende een stijging met 23 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit cijfers van organisatie Fairtrade Belgium. De verkoop van de sector laat daarbij een opmerkelijk snellere groei optekenen dan de volledige voedingsmarkt, waar de stijging tot 2 procent beperkt bleef. […] The post Sterke groei in Belgische verkoop fairtrade-producten appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Ter gelegenheid van World Fair Trade Day organiseerden 4 studenten marketing van UCLL - Nele Ghysen, Kobe Sanen, Jorden Fidler en Anneleen Thijssen - op 10 mei een fairtrade-evenement. Zij kozen voor diFAIRence een uitzonderlijk kader: garage Paesmans. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.