Alphabet zal binnen de komende twee jaar de software achter cookies herdenken. Dat is een courante trackingmethode voor adverteerders. Adverteerders zullen op Chrome niet langer cookies kunnen planten op websites die zij niet onderhouden. Dat zegt Alphabet, het moederbedrijf van Google en Chrome, op zijn bedrijfsblog. Het nieuwe beleid wordt binnen de twee jaar uitgerold. […] The post Google neemt cookies van adverteerders af appeared first on Business AM. [naar artikel]
Google zet een revolutionaire stap in online privacy door het gebruik van cookies in zijn Chrome-browser te beperken. Een verandering met potentieel enorme impact op de digitale advertentiewereld. In het nieuws: Vanaf 4 januari begint Google met een beperkte test waarbij het gebruik van cookies wordt ingeperkt. In een eerste instantie gaat het om 1% […] [naar artikel]
18:20 Google wil komaf maken met de 'cookies' die gebruikt worden om uw surfgedrag in kaart te brengen. Uitgevers, adverteerders en techbedrijven stappen tegen die maatregel naar de Europese mededingingsaut... [naar artikel]
Vanaf morgen is iOS 11, het nieuwe besturingssysteem van Apple voor iPhone en tablets, beschikbaar. In de nieuwste versie krijgt webbrowser Safari een standaardinstelling die verhindert dat websites met cookies het surfgedrag van bezoekers in de gaten houden. Met deze 'intelligente trackingpreventie' blokkeert Apple die vervelende advertenties die je overal volgen. [naar artikel]
Vanaf morgen is iOS 11, het nieuwe besturingssysteem van Apple voor iPhone en tablets, beschikbaar. In de nieuwste versie krijgt webbrowser Safari een standaardinstelling die verhindert dat websites met cookies het surfgedrag van bezoekers in de gaten houden. Met deze 'intelligente trackingpreventie' blokkeert Apple die vervelende advertenties die je overal volgen. Reclamebedrijven klagen de vernieuwing aan in een open brief, maar volgens Apple is de aanpak nodig om de privacy van de gebruiker beter te beschermen. [naar artikel]
Een groep grote Duitse mediabedrijven en adverteerders heeft een klacht ingediend tegen Apple bij de Duitse mededingingsautoriteit. Dat schrijft de Britse zakenkrant Financial Times. Een aankomende software-update voor iPhones en iPads zou de advertentiemarkt ernstige schade gaan toebrengen. Onder meer de eigenaars van Bild en Die Welt zouden de klacht hebben ingediend. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.