Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts heeft van de regering toestemming gekregen om het onderzoek naar een slimme kilometerheffing voor personenwagens te finaliseren. Officieel is het nog steeds de volgende legislatuur die de beslissing moet nemen, maar geen enkele Vlaamse partij is nog fundamenteel tegen het systeem gekant, op Vlaams Belang na. Het Brussels gewest heeft besloten om mee in het Vlaamse traject te stappen. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is nog altijd vast van plan om een slimme kilometerheffing voor personenwagens te finaliseren zodat... [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”, zegt ze in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open VLD-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”. Dat zegt de minister in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taksshift”. Dat zegt de minister in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Sectorfederatie Febiac pleitte dinsdag, naar aanleiding van de cijfers van Viapass, voor de invoering van een ‘slimme’ kilometerheffing, voor vrachtwagens én voor personenwagens. [naar artikel]
Na de auto-industrie schaart ook Touring zich volop achter een slimme kilometerheffing voor personenwagens. ‘Dat is democratischer dan de huidige verkeersbelastingen.’ [naar artikel]
20:00 De Vlaamse, Brusselse en Waalse regering durven het niet aan, maar de invoering van een kilometerheffing wordt stilaan onvermijdelijk. De elektrische auto geeft het laatste zetje. [naar artikel]
Sectorfederatie Febiac pleitte dinsdag, naar aanleiding van de cijfers van Viapass, voor de invoering van een "slimme" kilometerheffing, voor vrachtwagens én voor personenwagens. Het gaat dan om een variabel kilometertarief, volgens tijdstip en plaats van de rit. [naar artikel]
Een ongeval in Sint-Stevens-Woluwe zorgde vanochtend opnieuw voor een dramatische ochtendspits in en om Brussel. Transportbedrijven en sectorfederatie Febetra pleiten voor een versnelde invoering van de kilometerheffing voor personenwagens. “De kilometerheffing is nu alleen van toepassing op vrachtwagens, maar pas als je ook personenwagens gaat belasten zal het effect hebben op de mobiliteit”, zegt Isabelle De Maegt van Febetra. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) begraaft de slimme kilometerheffing. Voor de camera’s van VTM komt hij met een nieuw idee op de proppen. “Waar we de afgelopen jaren hebben geïnvesteerd in infrastructuur zijn de files een beetje gedaald”, zegt hij. “Het is duidelijk dat er geen draagvlak meer is voor de kilometerheffing. We gaan die niet door de strot van de mensen rammen.” [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft beslist om in de volgende legislatuur een slimme kilometerheffing voor personenwagens in te voeren. Hoe meer u tijdens spitsuren op de weg bent, hoe meer belastingen u betaalt. En op een filegevoelige plaats zoals de Ring zult u meer betalen dan op een weg die minder druk bezet is. [naar artikel]
De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren, in combinatie met meer technologie in het verkeer. Dat meldt Voka. Een slimme kilometerheffing belast wagengebruik op basis van de milieukenmerken van het voertuig, de plaats en het tijdstip van de verplaatsing. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) lijkt de slimme kilometerheffing voor personenwagens helemaal te begraven. Volgens de N-VA-minister is het 'debat vergiftigd', is er geen 'draagvlak' meer voor de maatregel en is de bevolking 'bang gemaakt'. [naar artikel]
Sectorfederatie Febiac pleitte dinsdag, naar aanleiding van de cijfers van Viapass, voor de invoering van een “slimme” kilometerheffing, voor vrachtwagens én voor personenwagens. Het gaat dan om een variabel kilometertarief, volgens tijdstip en plaats van de rit. Febiac meent dat dit kan helpen om de files in te korten. “Vandaag is het zo dat vrachtwagens […] Het bericht Febiac pleit voor “slimme” kilometerheffing, voor vrachtwagens én auto’s verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
01:00 Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is de invoering van een slimme kilometerheffing op termijn ook in Vlaanderen onvermijdelijk. Maar de stadstol zoals Brussel die voorstelt, kan niet... [naar artikel]
De studie die de Vlaamse regering laat uitvoeren naar de invoering van een kilometerheffing voor personenwagens, moet in het voorjaar van 2019... [naar artikel]
De helft van de ondernemers is voor een kilometerheffing voor personenwagens, maar alleen als dat de files en zo ook de economische schade vermindert. Dat blijkt uit een rondvraag van Unizo waarover De Zondag bericht. [naar artikel]
De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren. Wie in de spits rijdt en rond de grote steden zal meer betalen dan iemand die in de daluren op rustige wegen rijdt. Bij een budgetneutrale kilometerheffing is het bedoeling om de lasten te verschuiven van het bezit van een auto naar het gebruik. Wat denk jij? Is een slimme en budgetneutrale kilometerheffing een goed idee? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat enkele experts en politici ervan vinden. [naar artikel]
Groen-fractieleider Björn Rzoska betreurt dat N-VA een bocht heeft gemaakt in het dossier van de slimme kilometerheffing voor personenwagens. “De kracht van verandering is de schrik van verandering geworden. Eigenlijk geeft minister Weyts hier het falen van zijn eigen beleid toe”, zegt Rzoska. Ook bij SP.A, CD&V en mobiliteitsorganisatie VAB is kritiek op de uitspraken van Weyts te horen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.