1.076 gezinnen uit de Brusselse gemeenten Schaarbeek en Evere kregen deze week een opmerkelijke aankondiging in de brievenbus: de nieuwe metrolijn tussen Bordet en het station Noord zal onder hun huizen passeren. Ze vrezen dat de metrostellen trillingen zullen veroorzaken die tot in hun woningen voelbaar zullen zijn. [naar artikel]
Brussel is Antwerpen niet. Maar het kan het wel heel snel worden. Die waarschuwing van een Brusselse arts niet mis te verstaan. “De cijfers zijn alarmerend, zoals in alle grote steden. We zijn ongerust”, klink het bij Sciensano. [naar artikel]
De nieuwe Brusselse metrolijn die het Noordstation moet verbinden met Bordet in Evere moet tegen 2025 klaar zijn. Volgend jaar worden de [naar artikel]
De MIVB wil metrolijn 3 uitbreiden van het station Albert naar het Noordstation. Die lijn wordt doorgetrokken onder Schaarbeek tot aan Bordet in Evere. Daarvoor worden bestaande metrostations aangepast en er komen zeven nieuwe stations. Als alles goed gaat, beginnen de werken in 2019 en wordt de lijn in 2024 in gebruik genomen. [naar artikel]
Exact 1.075 gezinnen uit de Brusselse gemeenten Schaarbeek en Evere kregen deze week een brief in de bus die hen even naar adem deed happen. De nieuwe metrolijn tussen Bordet en het station Noord zal onder hun huizen passeren. En dat baart hen grote zorgen. Omdat ze vrezen dat de metrostellen trillingen zullen veroorzaken die tot in hun woningen voelbaar zullen zijn. [naar artikel]
Hij overleefde talloze geallieerde bommen en heuse aardbevingen maar nu dreigt nieuw gevaar voor de Dom van Keulen. De nieuwe metrolijn die vlak bij het gebouw loopt, doet het om de paar minuten trillen. [naar artikel]
Twee grote boormachines die gebruikt werden voor de aanleg van een nieuwe metrolijn onder Rome zullen achtergelaten worden onder het Forum Romanum.... [naar artikel]
Twee grote boormachines die gebruikt werden voor de aanleg van een nieuwe metrolijn onder Rome zullen achtergelaten worden onder het Forum Romanum.... [naar artikel]
Brussels minister voor Financiën Sven Gatz wil vanaf 2025 het volledige Belirisfonds gebruiken om een nieuwe metrolijn in Brussel te financieren. De federale overheid voorziet jaarlijks 125 miljoen euro voor dat fonds en Brussel mag dat geld investeren om zijn functie als hoofdstad te vervullen. De voorbije jaren ging er ook geld uit dat fonds naar bijvoorbeeld de renovatie van sociale woningen, maar Gatz wil vanaf 2025 het volledige bedrag gebruiken waarvoor het oorspronkelijk bedoeld was: grote infrastructuurwerken, zoals de metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.