Ryanair verzekert dat het de passagiersrechten zal naleven. De Ierse lowcostmaatschappij is ook begonnen met het schadeloos stellen van passagiers die getroffen zijn door de golf van annulaties die ze in september heeft bekendgemaakt. Dat blijkt uit een brief die Ryanair naar Test-Aankoop heeft gestuurd in reactie op een eerder schrijven van de consumentenorganisatie. [naar artikel]
Ryanair heeft zijn piloten loonsverhoging en meer jobzekerheid beloofd. Dat staat in een brief van de Ierse luchtvaartmaatschappij aan het vliegend personeel die in handen is van persbureau Reuters. Test-Aankoop heeft in eigen land intussen ook een brief van Ryanair gekregen waarin ze zich engageren om de passagiersrechten na te leven. [naar artikel]
Ryanair kondigde vandaag aan dat ze de komende zes weken dagelijks 40 tot 50 vluchten zullen schrappen. Heel wat passagiers zitten daardoor met een geannuleerde vlucht. Maar wat zijn je rechten als passagier in dit geval? Even overlopen hoe de vork in de steel zit. [naar artikel]
Test Aankoop maakt zich in deze coronatijden zorgen over de praktijken van sommige luchtvaartmaatschappijen die opzettelijk de geldende regelgeving schenden of die zich bezondigen aan oneerlijke handelspraktijken. Daarom stelt het luchtvaartmaatschappijen in gebreke en eist dat ze de passagiersrechten respecteren. Dit is wat er kan gebeuren en waar u als klant recht op hebt. [naar artikel]
Opnieuw grote chaos op de luchthaven van Charleroi vandaag. Het veiligheidspersoneel staakt voor de tweede dag op rij en bezet verschillende toegangswegen. Passagiers moeten daardoor lang wachten, en missen zo mogelijk hun vlucht. Maar wanneer heb je nu ook alweer recht op een schadevergoeding? En hoeveel bedraagt die dan? Onze journalist zocht het uit. [naar artikel]
De stakingsactie in de luchthaven van Charleroi is "geen geval dat expliciet wordt gedekt door de regelgeving rond de rechten van luchtvaartpassagiers". Dat zegt Test Aankoop. Ze roept passagiers op om proactief contact op te nemen met hun luchtvaartmaatschappij. [naar artikel]
Testaankoop ontvangt jaarlijks duizenden klachten. Twee sectoren komen daarin het meest aan bod. Maar welke klachten lopen het vaakst binnen? “Dit hield Ryanair liever stil.” [naar artikel]
Pas op voor "coaches" die hulp bieden bij burn-outklachten. Dat zegt TestAankoop na een onderzoek bij 79 coaches. Velen zijn niet opgeleid om psychisch leed aan te pakken en verdoezelen hun basisopleiding. Het verbaast dan ook niet dat er heel wat misloopt in de praktijk. [naar artikel]
Binnen goed zes weken start de wellicht meest bizarre zomervakantie ooit. Of en hoe we dan zullen kunnen reizen, blijft nog steeds een groot vraagteken. Wat als je geboekte reis al werd geannuleerd, of het daarop dreigt uit te draaien? Moet je die voucher aanvaarden? Maar ook: moet je nog betalen voor een reis die wellicht nooit doorgaat? Simon November van consumentenvereniging TestAankoop beantwoordt de meest gestelde vragen. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Testaankoop raadt af om nog online bestellingen te plaatsen bij de ketens van het failliet verklaarde modebedrijf FNG. Veel winkels zijn dicht, maar online is het nog mogelijk om bestellingen te plaatsen. "Maar de kans dat de bestellingen effectief worden geleverd of dat je je geld terugkrijgt, is zeer klein", waarschuwt Testaankoop. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.