De Gentse huisarts Egmont Ruelens (32) ging een jaar lang aan de slag als buschauffeur in Antwerpen om aan den lijve te ondervinden wat dat is: “Rugklachten, stress en slaapstoornissen zijn schering en inslag. Het systeem bij De Lijn zit fout in mekaar.” Zijn straffe ervaringen schreef Ruelens neer in een boek. [naar artikel]
In zijn praktijk zag huisarts Egmont Ruelens de ene na de andere buschauffeur passeren met allerlei gezondheidsklachten.?Dus besloot hij om zelf na te gaan hoe zwaar het beroep is. "Simpel toch, dacht ik, van A naar B rijden.?Maar na een paar maanden had ik zelfs geen energie meer om vriendelijk te zijn tegen reizigers." [naar artikel]
De boordcomputer davert los, en wat zegt de dispatching? «U vindt er wel iets op, mijnheer.» Een kapotte airco die op een stoel lekt, en wat vraagt... [naar artikel]
Bus- en tramchauffeurs van De Lijn staan stijf van de stress door de werkdruk en het strakke rittenschema. Dat blijkt uit onderzoek van een jonge... [naar artikel]
Gökhan Kizilbuga groeide op met het idee dat hij als migrantenzoon geen kunstenaar kon worden. Hij werd arbeider en reed jarenlang rond met een lijnbus. Afgelopen zomer studeerde hij af als master aan het RITCS, al vecht hij nog altijd tegen vooroordelen. [naar artikel]
Rugklachten, depressies, slapeloosheid... Omdat hij in zijn dokterskabinet zo vaak buschauffeurs zag passeren, besloot huisarts Egmont Ruelens (31) dan maar zélf een jaar bij De Lijn te gaan werken. Hij goot het relaas van zijn undercoveroperatie in een boek, een striemende aanklacht tegen de werkomstandigheden bij de vervoersmaatschappij. “Het is een mirakel dat er niet meer zware ongevallen gebeuren.” [naar artikel]
Dierenrechtenorganisatie GAIA heeft een onthutsend filmpje naar buiten gebracht vanuit het Animalarium van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). [naar artikel]
Rachid Agnaou (50) is het gezicht van een nieuwe reclamecampagne voor rijopleidingen met de bus. Opmerkelijk genoeg werd hij door vervoersmaatschappij De Lijn afgekeurd wegens zijn geringe lengte. Ganda Cars, een onderaannemer van De Lijn, gaf hem echter een tweede kans. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.