Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. De vrachtwagens […] Het bericht Kilometerheffing vrachtwagens – Buitenlandse vrachtwagens betaalden vorig jaar 380 miljoen euro aan kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vrachtwagens op vloeibaar aardgas (LNG) zijn even schadelijk voor het klimaat als vrachtwagens met dieselmotoren. Bovendien stoten ze ook veel meer schadelijke stoffen uit dan de constructeurs beweren. Dat klaagt Transport and Environment (T&E) maandag aan op basis van praktijktesten. De Europese federatie van milieuverenigingen roept de Europese Unie en Europese landen dan ook op om de voordelen voor vrachtwagens op LNG te schrappen. [naar artikel]
Nooit wil de stad Kortrijk nog een ongeval zoals dat van Ann-Laurence Mottrie (16). Acht jaar geleden werd het meisje, voor de ogen van haar vriendinnen, gegrepen door een zware truck. Ze had geen schijn van kans. Kortrijk komt nu met een drastische maatregel: vlak voor en na schooltijd mogen geen zware vrachtwagens meer passeren aan de schoolpoort. “Dit grijpt me enorm aan”, zegt de papa van Ann-Laurence. [naar artikel]
Een uur voor de eerste schoolbel en een half uur na het einde van de school wordt de schoolomgeving verboden terrein voor zware trucks. Die opmerkelijke afspraak hebben de Bouwunie, de Confederatie Bouw en de stad Kortrijk gemaakt. [naar artikel]
Een uur voor de eerste schoolbel en een half uur na het einde van de schooltijd wordt de schoolomgeving verboden terrein voor zware trucks. Dat hebben de Bouwunie, de Confederatie Bouw en de stad Kortrijk afgesproken. [naar artikel]
Een uur voor de eerste schoolbel en een half uur na het einde van de schooltijd wordt de schoolomgeving verboden terrein voor zware trucks. Dat hebben de Bouwunie, de Confederatie Bouw en de stad Kortrijk afgesproken. Het verbod, dat enkel voor werfverkeer van meer dan vijf ton geldt, is uniek in Vlaanderen, schrijven Het Nieuwsblad en De Standaard woensdag. [naar artikel]
Volgens de Belgische transportarbeidersbond BTB is er een stijgend probleem met lichte vrachtwagens op onze wegen. Die vrachtwagens van minder dan 3,5 ton hebben tal van voordelen, waardoor ze -al dan niet legaal- allerlei wetgevingen rond transport omzeilen. [naar artikel]
In de gevaarlijke Bekaertstraat in Zwevegem zal voor en na schooltijd geen zwaar vrachtverkeer meer mogen passeren. Dat heeft het gemeentebestuur beslist na het dodelijk ongeval daar vorige week. Het verbod gaat normaal gezien volgende week dinsdag in. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.