BrusselOok Infrabel, het overheidsbedrijf dat instaat voor de spoorinfrastructuur, maakt gebruik van Bulgaarse bouwvakkers, zo blijkt uit werken die momenteel uitgevoerd worden tussen de spoorwegen van Tongeren en van Hasselt. “Wij hebben een overeenkomst met aannemer Fabricom”, zegt Frédéric Petit, woordvoerder van Infrabel. “Die kiest verder zelf met wie ze werken, maar ze moeten wel voldoen aan onze regels. Zo moet er altijd iemand aanwezig zijn die Nederlands spreekt.” [naar artikel]
"Ik ben blijven lesgeven tijdens mijn behandeling voor borstkanker. De meeste studenten hadden er geen flauw benul van. Ik voel me daarom geen superheldin. Het was gewoon mijn keuze. Alleen zou ik het fijn vinden om met terugwerkende kracht van mijn leidinggevenden wat waardering te horen omdat ik er al die tijd gewoon geweest ben", zo verwoordt Pink Ribbon ambassadrice Kristien Hemmerechts hoe onhandig heel wat werkgevers vandaag nog omspringen met borstkanker. [naar artikel]
De vier leden van het directiecomité van de Gewestelijke Investeringsmaatschappij voor Brussel (GIMB) verdelen onder elkaar ruim 1 miljoen euro aan brutolonen, en krijgen daarbovenop nog verschillende voordelen. Dat meldt ‘Le Soir’. Omdat het Brusselse investeringsvehikel maar een beperkte omvang heeft - er werken zowat 50 mensen - verrast het bedrag verschillende leden van de raad van bestuur. Zij zeggen dat ze “uit de lucht vielen” toen ze de cijfers ontdekten. [naar artikel]
Ook bij het agentschap dat de schulden beheert van de 19 Brusselse gemeenten zouden er financiële onregelmatigheden zijn. Het zou gaan om hetzelfde probleem als bij de vzw Gial: de directeur van "Brinfin" kreeg tot 300.000 euro per jaar uitbetaald als zelfstandige. Het verhaal staat in L'Echo en is bevestigd aan onze redactie. [naar artikel]
Bart Eeckhout is hoofdredacteur van De Morgen. [naar artikel]
Het veiligheidsrapport van 2008 van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer waarschuwde voor de problemen met de seinen op het Belgische spoorwegnet-werk. De NMBS of de bevoegde overheid kan dus niet ontkennen dat het risico op een treinramp reëel was. [naar artikel]
BrusselN-VA heeft een wetsvoorstel ingediend om de NMBS voor de helft te verkopen. “We willen een oud, muf overheidsbedrijf omvormen tot een klantgerichte organisatie, zoals bpost en Proximus.” De partij legt het voorstel op de federale onderhandelingstafel. [naar artikel]
Nooit eerder gaven Ann Schoubs en Marc Descheemaecker, directeur-generaal en voorzitter van De Lijn, samen een interview. Maar de ‘flou artistique’ van voogdijminister Lydia Peeters (Open Vld) werkt hen danig op de zenuwen. ‘Ze verwijt ons dat we geen elektrische bussen kopen, maar zonder geld kunnen we geen bestelling plaatsen. Zo eenvoudig is het.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.