De operator van het netwerk voor de Belgische hulp- en veiligheidsdiensten Astrid krijgt 2,3 miljoen euro om de 112-noodcentrales te moderniseren.... [naar artikel]
De operator van het netwerk voor de Belgische hulp- en veiligheidsdiensten Astrid krijgt 2,3 miljoen euro om de 112-noodcentrales te moderniseren. Dat schrijft Le Soir maandag. Het budget komt nadat de parlementaire onderzoekscommissie naar de aanslagen van 22 maart problemen met het Astrid-netwerk blootlegde. [naar artikel]
Vakbond ACOD is niet te spreken over de werkomstandigheden van de operatoren van de 100-, 101- en 112-centrales. Tijdens de vakantieperiode is [naar artikel]
De socialistische vakbond ACOD is niet te spreken over de werkomstandigheden bij de operatoren van de 100-, 101- en 112-centrales. Tijdens de vakantieperiode is het tekort aan werknemers en de hoge werkdruk die daaruit voortvloeit volgens de vakbond nog duidelijker zichtbaar dan tijdens de rest van het jaar. [naar artikel]
De noodcentrales slaan alarm. Ze zijn chronisch onderbemand, zeker in de zomer. Dat leidt tot gevaarlijke situaties. Honderden noodoproepen blijven onbeantwoord. [naar artikel]
De noodcentrales kampen met een chronische onderbemanning, wat aanleiding kan geven tot gevaarlijke situaties, aangezien honderden oproepen om hulp onbeantwoord blijven. Dat heeft de Algemene Centrale der Openbare Diensten (Acod) gezegd. De vakbond verwijst daarbij naar een tragisch incident in de maand juni, toen een man drie keer tevergeefs contact probeerde te zoeken met de […] The post Noodcentrales klagen over chronische onderbemanning appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
In het najaar zal een testpubliek een nieuwe app mogen uitproberen waarmee burgers rechtstreeks met de noodcentrales kunnen communiceren. [naar artikel]
Noodoproepen worden in Limburg in 82,4% van de gevallen binnen de 10 seconden beantwoord. Daarmee staat op onze provincie op de vierde plaats. Enkel Waals-Brabant (91,5%), Luxemburg (90%) en Oost-Vlaanderen (83,1%) doen het nog beter (zie kaart 1). 43% van de oproepen aan noodcentrales worden als 'nutteloos' beschouwd. Daar wordt een onderscheid gemaakt tussen drie categorieën. De oproepen met kwaad opzet, oproepen met vraag om informatie en 'verkeerde manipulaties' (bijvoorbeeld: broekzakoproepen) (zie kaart 2). De cijfers geven de situatie van 2015 weer. [naar artikel]
Dat gebeurt via AML (Advanced Mobile Location), een technologie die gebruik maakt van de lokalisatiemogelijkheden van het toestel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.