Emotioneel misbruik binnen een relatie is een relatief onbekend fenomeen. Nochtans “ondergraaft emotioneel misbruik geleidelijk aan het normale functioneren en zelfvertrouwen van slachtoffers”, luidt een persbericht van de Beweging tegen Geweld. De organisatie wil met de campagne #vertederdvernederd het “taboe” doorbreken. Beweging tegen Geweld lanceert deze campagne op de Internationale dag tegen intrafamiliaal geweld omdat […] [naar artikel]
Vorig jaar registreerde de politie meer dan 15.000 klachten van emotioneel misbruik. Met een nieuwe campagne vraagt de vzw ‘Zijn’ aandacht voor dat onzichtbare geweld. Dat die campagne broodnodig is, bewijzen de vele getuigenissen die we van lezers mochten ontvangen. [naar artikel]
15.802 keer. Zo vaak registreerde de politie vorig jaar emotioneel misbruik. Van mensen die op dat moment gemiddeld al twee jaar vastzitten in een manipulatieve relatie. Met een nieuwe campagne vraagt de vzw ‘Zijn’aandacht voor dat onzichtbare geweld. Broodnodig, zeggen slachtoffers. “Op het einde wist ik niet eens meer wie ik was.” [naar artikel]
Deze herfst lanceert modeketen Monki de campagne ‘All the feels’. Daarmee wil het Zweedse merk aandacht vragen voor de invloed die sociale media... [naar artikel]
De omvang van misbruik en geweld tussen kinderen uit hetzelfde gezin is groter is dan de meeste mensen denken, maar het thema krijgt in Vlaanderen nauwelijks aandacht. Om het fenomeen onder de aandacht te brengen en bespreekbaar te maken, lanceert de hulplijn 1712 een campagne over siblinggeweld. [naar artikel]
Wereldvoetbalbond FIFA vraagt in een campagne aandacht voor psychische aandoeningen in de sport en moedigt zij die daaronder lijden aan om hulp te zoeken. “Als ze het gesprek willen aangaan, kan dat wellicht levens redden”, zegt Fifa-voorzitter Gianni Infantino over de campagne. Een van de uithangborden van de campagne is onze bondscoach Roberto Martínez. [naar artikel]
11.11.11, de koepel van de Vlaamse Noord-Zuidbeweging, vraagt in deze coronatijden ook aandacht voor de ontwikkelingslanden. Want daar laten de economische gevolgen van de coronacrisis zich hard voelen. Een nieuwe campagne wil dat hier aankaarten. [naar artikel]
Vaak is emotioneel misbruik het gevolg van slechte communicatie of gebrek aan communicatie. [naar artikel]
Elke dag doen in ons land 40 mensen aangifte van emotioneel misbruik in hun relatie. Gemiddeld stappen slachtoffers pas na 35 incidenten naar de... [naar artikel]
In de aanloop naar de start van het nieuwe schooljaar is de politie van de zone Limburg Regio Hoofdstad gestart met een campagne om aandacht te vragen voor de zachte weggebruikers. Dat gebeurt met spandoeken met daarop een opvallend oog en een bijpassende tekst. [naar artikel]
Elke dag stappen gemiddeld 40 mensen in België naar de politie omdat ze emotioneel misbruikt worden in hun relatie. "In beweging tegen geweld - vzw Zijn" lanceert vandaag een campagne om het taboe te doorbreken. "Mensen die emotioneel geweld ervaren, denken vaak: "Ik word niet geslagen, dus er zal niets aan de hand zijn." [naar artikel]
Child Focus heeft vandaag een nieuwe, opmerkelijke campagne gelanceerd die aandacht vraagt voor seksuele uitbuiting: 'Schat je schatje'. Via een [naar artikel]
De #Ikscheurmijnbroek-campagne is een ludieke actie die oproept om een foto te posten van een gescheurde broek, om aandacht te vragen voor iedereen die financieel lijdt aan de huidige maatregelen en in de kou blijft staan. De initiatiefnemer is Bram Verstappen uit De Haan. Hij maakt kleinkunst onder de naam Meermens. [naar artikel]
Strapdag, de dag waarop alle kinderen te voet of met de fiets naar school komen in ruim 1.500 Vlaamse scholen en 140 gemeenten, vraagt dit jaar aandacht voor kindvriendelijke schoolomgevingen en -routes. “Veilige en aangename schoolroutes zorgen voor meer stappers en trappers”, zo luidt het in mededeling van het Octopusplan, initiatiefnemer van de campagne. [naar artikel]
In een interview met het Amerikaanse radiostation NPR vertelde Selena Gomez (27) dat ze in haar relatie met Justin Bieber te lijden had onder zijn “emotioneel misbruik”. [naar artikel]
Hulplijn 1712 vraagt in een nieuwe campagne blijvende aandacht voor kinderen en jongeren die te maken krijgen met geweld. Vorig jaar kwamen er bij de hulplijn meer dan 4.000 oproepen binnen over kindermishandeling. Vaak staan de daders dichtbij het kind in het dagelijkse leven, en dat maakt erover praten extra kwetsend en tegelijk ook extra lastig. [naar artikel]
Geweld tegen hulpverleners en ordediensten is in normale omstandigheden al een probleem. In coronatijden lopen ambulanciers, verpleegkundigen,... [naar artikel]
De hulplijn 1712 heeft een campagne gelanceerd om meer aandacht te vragen voor grensoverschrijdend gedrag in de sport- en cultuursector. De voorbije jaren is die problematiek duidelijk naar voren gekomen in de media maar 1712 krijgt naar eigen zeggen weinig oproepen uit die sectoren. Met de campagne wil de hulplijn aan bekendheid winnen. [naar artikel]
Met de start van het nieuwe schooljaar vraagt SOS Kinderdorpen aandacht voor de 50.000 bedelkinderen in Senegal die niet naar school kunnen. De [naar artikel]
Aan de vooravond van de derde Europese Dag voor de Bescherming van Kinderen tegen Seksuele Uitbuiting en Seksueel Misbruik heeft Child Focus een nieuwe campagne gelanceerd op sociale media. “Kinderporno moet de wereld uit. Deze campagne zet het meldpunt in de kijker”, zegt Child Focus. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.