Taferelen van hordes hysterische shoppers moeten we misschien nog niet verwachten, maar Black Friday maakt sinds enkele jaren ontegensprekelijk deel uit van de Europese commerciële realiteit. MoneyTalk sprak met Alexandra Balikdjian, doctor in de consumptiepsychologie, over extreme kortingen, impulsieve aankopen en irrationele consumenten. [naar artikel]
Koop minstens één dag in de week lokaal. Dat is de boodschap van de campagne Local Friday. Dit initiatief, dat de steun krijgt van Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ), doet niet alleen oproep naar de consument. “Verlaag de btw voor lokale ondernemers”, zegt initiatiefneemster Smolders. [naar artikel]
In Groot-Brittannië kunnen mensen de vrijdag na Thanksgiving hun slag slaan tijdens Black Friday, de dag waarop winkels flinke kortingen geven. Om daaraan tegemoet te komen, lanceren vijf merken in eigen land nu het initiatief ‘Belgian Friday’. [naar artikel]
Je kan er niet omheen, vrijdag is het weer Black Friday. Dan kan je in heel wat winkels koopjes scoren. De trend kwam vijf jaar geleden overgewaaid vanuit Amerika, maar dit jaar is er verzet tegen de overvloedige kortingen. [naar artikel]
Consumenten wereldwijd maken zich op voor Black Friday, het feest van de consument. Of van de overconsumptie, menen criticasters. Ook De Kringwinkel Antwerpen springt op de kar van de kortingsdag, maar wel met een duurzaam alternatief: Green Friday. [naar artikel]
‘Black Friday’ is in november traditioneel een hoogdag voor shoppers, met kortingen bij retailers wereldwijd. Maar dit jaar is het net ongezien belangrijk om lokale winkels te steunen, en dus slaan een pak Belgische merken de handen in elkaar voor een nieuw concept: ‘Bel Friday’. Shoppen met mooie kortingen bij je favoriete Belgische webshops of winkels om de hoek? Yes, please. [naar artikel]
Een 30-tal Belgische winkelketens pakken een maand voor "Black Friday" uit met kortingen en cadeaus. Ze doen dat onder de naam "Bel Friday". "Winkels die kunnen bewijzen dat ze Belgisch genoeg zijn, kunnen aansluiten in de toekomst," zeggen de initiatiefnemers. Maar Sven Pichal waarschuwt in "De markt" dat niet alle promoties zo bijzonder zijn. [naar artikel]
“Het is vreemd dat een sector met dezelfde toegevoegde waarde als de farmaceutische sector niet werd vermeld.” Zo heeft Matthias De Caluwe van Horeca Vlaanderen bij VTM Nieuws gereageerd op de persconferentie van de overheden. “Het is Black Friday, maar voor onze sector is het Bloody Friday.” [naar artikel]
Golden Thursday bij i.am.klean of Go Green Friday bij JBC: heel wat Limburgse merken keren Black Friday de rug toe, en kiezen voor een duurzaam of warm alternatief. “We schenken per bestelling 1 euro aan Kom op tegen Kanker”, zegt Kim Severy van webshop Mamzel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.