Open VLD Sint-Truiden lanceerde dit weekend een actie om de Truienaars aan te sporen hun kerstaankopen in eigen stad te doen. Door de alomtegenwoordige wegenwerken in de binnenstad bleven shoppers de voorbije maanden weg uit de winkelstraten. En dat hebben de handelaars gevoeld in hun omzetcijfers. Met grote spandoeken langs de weg en acties op twitter en facebook wil Open VLD het tij nu keren, en shoppers terug naar Sint-Truiden gidsen. [naar artikel]
"Het is 5 na 12 voor de bedrijven in de evenementensector, want er wordt niet naar ons geluisterd. Die stilte willen we doorbreken": met die boodschap heeft de evenementensector een nieuwe campagne gelanceerd op sociale media. De oproep is om een oranje kruis over je profielfoto te plaatsen, met daarop de tekst "sound of silence"- niet toevallig de noodkreet "SOS". De sector trekt nogmaals aan de alarm bellen. Hun vraag is dubbel: ze willen gehoord worden, en perspectief krijgen. [naar artikel]
Indien Deutsche Bank de boeken zou neerleggen, hoeven de Belgische klanten bij de Duitse bank zich geen zorgen te maken. Het depositogarantiestelsel bij onze oosterburen is veel ruimer dan bij ons. [naar artikel]
Een koffietje op de middag of een lunch op restaurant: het mag opnieuw. En dat zorgt voor veel blijdschap in Limburgse cafés en restaurants. “De klanten hebben ons gemist, en wij de klanten.” [naar artikel]
Verscheidene slagers en grote traiteurszaken bereiden zich voor op de kerst- en nieuwjaarsdrukte, die anders dan anders zal zijn in dit coronajaar. Bij slagerij Dugardeyn in Roeselare plaatsten ze zelfs grote tenten, zodat iedereen relatief comfortabel en op een coronaveilige afstand kan aanschuiven om zijn bestelling af te halen. [naar artikel]
Johan Stevens van slagerij Johan & Jeannine in Sint-Truiden is het beu dat klanten geen mondmasker dragen in zijn winkel. Elke dag moet de slager wel iemand aanmanen om het masker op te zetten of correct te dragen. Daarom plaatste hij grote, fluogele affiches op zijn etalageramen. [naar artikel]
Een cafébaas uit Drieslinter is met een clever idee op de proppen gekomen: hij begint zijn eigen taxidienst voor klanten die te veel gedronken hebben. Zo kunnen ze een glaasje meer drinken, zonder iemand in gevaar te brengen. Cafébaas Tim Dewaelheyns zorgt er dan zelf voor dat ze weer veilig thuis geraken. [naar artikel]
Nu de energieprijzen naar het laagste niveau in meer dan een jaar zakken, zorgen die - eindelijk - ook voor lagere voorschotten. Alleen al bij marktleider Engie hebben 100.000 klanten sinds begin dit jaar hun voorschot verlaagd. Ook andere leveranciers maken massaal werk van lagere voorschotfacturen. Hoeveel bedraagt een correct voorschot? En wat moet je doen om jouw voorschotfactuur te verlagen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.