Vias, het instituut voor verkeersveiligheid en mobiliteit, stelt voor om de boetes voor middenstrookrijden op de snelwegen op te trekken van 58 naar 118 euro. Dat meldt VRT NWS. Vias Institute stelt voor om van middenstrookrijden een tweedegraadsinbreuk te maken; omdat het een inbreuk is die op indirecte manier iemand in gevaar brengt. Federaal minister […] [naar artikel]
Vias, het instituut voor verkeersveiligheid en mobiliteit, stelt voor om de boetes voor middenstrookrijden op de snelwegen op te trekken van 58 naar 118 euro. Dat meldt VRT NWS. [naar artikel]
Verkeersveiligheidsinstituut Vias wil de boetes voor gsm’ende vrachtwagen- en buschauffeurs verhogen van 116 en 174 euro. “We hopen vooral op een signaalfunctie, zodat we chauffeurs en bedrijven duidelijk maken dat de gevolgen van ongevallen met een bus of een tientonner zwaarder zijn en dat gsm’en achter het stuur echt niet kan”, legt woordvoerder Stef Willems […] Het bericht Vias vraagt zwaardere boetes voor gsm’ende truckers en buschauffeurs verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Verkeersveiligheidsinstituut Vias wil de boetes voor gsm’ende vrachtwagen- en buschauffeurs verhogen van 116 en 174 euro. “We hopen vooral op een signaalfunctie, zodat we chauffeurs en bedrijven duidelijk maken dat de gevolgen van ongevallen met een bus of een tientonner zwaarder zijn en dat gsm’en achter het stuur echt niet kan”, legt woordvoerder Stef Willems uit. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) wil dat de straffen voor snelheidsovertredingen meer in verhouding staan tot de ernst van de overtredingen en het risico voor andere weggebruikers, zeker de meest kwetsbare. Vias, het Belgisch instituut voor de verkeersveiligheid, is gewonnen voor het voorstel. [naar artikel]
Het aantal boetes voor truckers en buschauffeurs die bellen achter het stuur is vorig jaar sterk gestegen. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die verkeersinstituut VIAS opvroeg bij de politie. Concreet pleit VIAS ervoor om de overtreding voor truckers en buschauffers te verhogen van de tweede naar de derde graad, wat neerkomt op een boete van 174 euro, in plaats van 116 euro nu. [naar artikel]
Motorrijders mogen geen druppel alcohol drinken. Dat vindt verkeersinstituut Vias alvast, omdat uit cijfers blijkt dat het aantal ongevallen met motorrijders onder invloed licht is gestegen. Dat schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen vandaag. Belangenvereniging Motorcycle Action Group staat achter het idee, als het voor alle bestuurders en dus ook autobestuurders geldt. Volgens Vias […] Het bericht Vias pleit voor nultolerantie voor motorrijders verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Hoe kan voorkomen worden dat voetgangers op kruispunten gegrepen worden door vrachtwagens? Dat is de vraag die helaas opnieuw gesteld moet worden na het ongeval waarbij twee zusjes vanmorgen zijn omgekomen in het stadscentrum van Antwerpen. Verkeersinstituut VIAS wijst nogmaals op het belang van conflictvrije kruispunten. De Voetgangersbeweging wil in vrachtwagens bijzitters inschakelen, “zodanig dat je een extra paar ogen hebt om de verkeerssituatie in het oog te houden.” [naar artikel]
Het verkeersveiligheidsinstituut Vias pleit ervoor om snel een rijbewijs met punten in te voeren waar tot op een bepaald niveau automatisch maatregelen aan gekoppeld zijn. Dat staat in een studie op vraag van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). Wie verschillende inbreuken begaat, zou na een reeks sancties dan voor de rechter moeten verschijnen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.