Zelf maakt ze geen kaas. Toch is Ann Keymeulen de meest gedreven kaasmeester van het land. 'We zijn niet trots genoeg op wat van eigen bodem komt.' [naar artikel]
Vorig jaar slaagde AB InBev er opnieuw niet in om meer bier te verkopen. De groei was verwaarloosbaar. De volumekrimp van het jaar ervoor is weliswaar tenietgedaan, maar de biermarkt ligt al jarenlang op apegapen. Daar wil ’s werelds grootste brouwer een einde aan maken. “Als marktleider hebben we de plicht om niet alleen ons marktaandeel te verdedigen, maar de productcategorie als zodanig te promoten”, vindt CEO Carlos Brito. Het doel is om bier weer een grotere rol te laten spelen in de “share of throat” – het totaal aan de dranken die consumenten door hun keelgat gieten. Het actieplan om dat te bewerkstelligen – officieel: category expansion framework – is afkomstig van SAB Miller, de van oorsprong Zuid-Afrikaanse brouwer die in 2016 werd overgenomen. [naar artikel]
Vanaf begin volgend jaar verhoogt AB InBev de prijs van zijn bieren gemiddeld met 3,04 procent. Dat bevestigt de bierbrouwer nadat De Tijd het nieuws had gemeld. Voor horeca-uitbaters komt er 3,12 procent bij. Voor de grootdistributie, de winkelketens is dat 2,83 procent, en dat voor het hele assortiment bieren. [naar artikel]
Veel kans dat een pintje u in het nieuwe jaar (weer) wat meer zal kosten. Bierbrouwer AB Inbev trekt namelijk de prijzen op. En dat zowel voor zijn horecaklanten als voor de supermarkten. Ook concurrent Alken-Maes zal “op korte termijn” hogere prijzen aanrekenen. [naar artikel]
Bud Light is niet langer het best verkochte bier in de Amerikaanse supermarkten. Het biermerk kon zijn koppositie de eerste vijf maanden van het jaar behouden, maar verloor een aanzienlijk deel van de opbrengsten na een campagnestunt met transgender-influencer Dylan Mulvaney. [naar artikel]
De prijs van het bier gaat vanaf 1 januari opnieuw lichtjes omhoog. AB InBev zal zowel horeca-uitbaters als supermarkten een hogere prijs... [naar artikel]
De prijs van het bier gaat vanaf 1 januari opnieuw lichtjes omhoog. AB InBev zal zowel horeca-uitbaters als supermarkten een hogere prijs... [naar artikel]
AB InBev zag in het tweede kwartaal zowel omzet als bedrijfswinst stijgen. In Azië werd meer bier verkocht en in de VS duurder bier. De volumedaling in Brazilië in het eerste kwartaal wist het bierconcern bijna helemaal goed te maken. [naar artikel]
De verkochte volumes van bierreus AB InBev zijn fors lager gedoken in het eerste kwartaal. De Covid-19-pandemie stuurde het totale volume 9,3... [naar artikel]
Brouwer AB InBev trekt de prijs van zijn bieren vanaf 1 januari gemiddeld met 3,04 procent op. Dat bevestigt AB InBev nadat De Tijd het nieuws... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.