Wie met vragen of een klacht zit over een overheidsdienst of een organisatie uit de private of openbare sector, kan voortaan terecht op... [naar artikel]
Wie met vragen of een klacht zit over een overheidsdienst of een organisatie uit de private of openbare sector, kan voortaan terecht op www.ombudsman.be. Dat is een nieuwe site die het netwerk van ombudsmannen heeft gelanceerd en die het voor de burger eenvoudiger moet maken de weg naar de juiste ombudsman te vinden. Ons land […] [naar artikel]
De Ombudsman Pensioenen heeft vorig jaar 1.540 klachten ontvangen, een stijging ten opzichte van 2015 (1.428) tot een gelijkaardig niveau als in 2014 (1.541). De meeste klachten gingen over de P datum, de vroegst mogelijke datum waarop iemand zijn pensioen kan opnemen, de toekenningsvoorwaarden en berekeningselementen. Daarna volgden klachten over de behandelingstermijnen en de Inkomensgarantie voor ouderen (IGO). Dat blijkt vrijdag bij de voorstelling van het jaarverslag van de Ombudsdienst Pensioenen, in aanwezigheid van bevoegd minister Daniel Bacquelaine (MR). [naar artikel]
Volgens de ombudsman van de telecomsector slaagt Proximus er steeds minder in om klachten op een klantvriendelijke manier op te lossen. Ombudsman Luc Tuerlinckx reageert daarmee op de grote hoeveelheid klachten die De Inspecteur van Radio 2 dit najaar heeft binnengekregen. Die klachten gaan onder meer over moeilijkheden bij het opzeggen van contracten. [naar artikel]
De Vlaamse Ombudsman kreeg in 2017 meer dan 63.571 klachten te verwerken. Dat is al voor het derde jaar op rij een record. Het gros van de klachten gaat over mobiliteit. Maar ook de #MeToo-beweging laat haar sporen na in het rapport van de ombudsman. [naar artikel]
De rij-examencentra zijn voor de Vlaming een grote bron van ergernis, zo blijkt uit de klachtencijfers van de Vlaamse Ombudsman. Klaartje kan erover meespreken. Ze doet haar verhaal in "Het journaal". [naar artikel]
Bij de Ombudsman voor de Handel zijn sinds zijn inwerkingtreding op 10 mei 2017 tot het einde van vorig jaar in totaal 541 klachten binnengelopen.... [naar artikel]
Het aantal klachten over de autoverzekering burgerlijke aansprakelijkheid (BA-autoverzekering) is vorig jaar met 24 procent gestegen tegenover een jaar eerder. Vooral de klachten over de opzeg van verzekeringen zijn sterk gestegen (+32 procent), zo blijkt uit het jaarverslag van de ombudsman verzekeringen. [naar artikel]
Een week na de lancering van de groepsaankoop voor elektrische wagens hebben al 1.926 mensen zich als geïnteresseerde geregistreerd, meestal 55-plussers. Maar de Vlaamse ombudsman waarschuwt voor verrassingen, zo meldt Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.