Antwerpen gaat de 'paaitaks' aanpassen. Dat is de bijdrage die ontwikkelaars moeten betalen als ze iets willen bouwen. Nadat de oppositie het systeem onder vuur nam, gaf de provincie de genadeslag. [naar artikel]
Antwerpen gaat de 'paaitaks' aanpassen. Dat is de bijdrage die ontwikkelaars moeten betalen als ze iets willen bouwen. Nadat de oppositie het systeem onder vuur nam, gaf de provincie de genadeslag. [naar artikel]
Grote bouwpromotoren kopen hun vergunningen in Antwerpen af. Dat zegt sp.a-kopman Tom Meeuws in een opiniestuk, verderop in deze krant. 'De immocratie heerst hier', luidt het. Ook in andere steden duikt het probleem op. [naar artikel]
Grote bouwpromotoren kopen hun vergunningen in Antwerpen af. Dat zegt sp.a-kopman Tom Meeuws in een opiniestuk. "De immocratie heerst hier", luidt het. Ook in andere steden duikt het probleem op. [naar artikel]
"Wie in Antwerpen betaalt, mag de stedenbouwkundige voorschriften negeren en mag zowat alles bouwen." Dat zegt Tom Meeuws van oppositiepartij SP.A in een opiniestuk in De Morgen. Hij spreekt van "een paaitaks". "Flagrante leugens", reageert bevoegde schepen Rob Van de Velde (N-VA). [naar artikel]
“Wie met een zak geld het bureau van schepen Rob Van de Velde binnenwandelt, kan in Antwerpen alles gedaan krijgen.” Het zijn harde woorden van Tom Meeuws van sp.a en frontfiguur van de verkiezingslijst Samen in een opiniestuk in De Morgen en op Radio 1. Hij verwijt het stadsbestuur los van de ruimtelijke regels te onderhandelen met bouwpromotoren en zo bewoners met een gefrustreerd en machteloos gevoel achter te laten. Rob Van de Velde ontkent ten stelligste dat hijzelf, noch zijn diensten, de regels overtreden. “Dit zijn flagrante leugens”, zegt de schepen, die voorts zegt “te kotsen” van de perceptie die er gecreëerd wordt. [naar artikel]
11:47 Bouwpromotoren kunnen in Antwerpen vergunningen voor te grote of te hoge gebouwen afkopen met een paaitaks, zegt Tom Meeuws, de voorzitter van sp.a Antwerpen. [naar artikel]
Met de grote hervorming van het openbaar vervoer legt Vlaanderen de verantwoordelijkheid voor bussen en trams bij de lokale besturen. Maar zij zitten krap bij kas. Ligt de oplossing in Frankrijk? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.