Met de grote hervorming van het openbaar vervoer legt Vlaanderen de verantwoordelijkheid voor bussen en trams bij de lokale besturen. Maar zij zitten krap bij kas. Ligt de oplossing in Frankrijk? [naar artikel]
De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]
Als het openbaar vervoer geen voordelen biedt tegenover de auto, dan blijft de perceptie van het openbaar vervoer die van “het vervoer voor de kneusjes”. “En dat is zeer kwalijk als we de klimaatproblematiek en de verkeersellende willen aanpakken”, zegt Peter Thoelen van reizigersvereniging TreinTramBus vandaag, in een reactie op de dalende tevredenheidscijfers voor De […] Het bericht Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het openbaar vervoer in de vervoerregio Aalst krijgt eind 2021 een opknapbeurt. In de vervoerregio zitten naast Aalst ook Dendermonde, Ninove en Denderleeuw, samen met de omliggende gemeenten. In Aalst komt er een frequente buslijn, cruciale plaatsen zoals de ziekenhuizen en de stations worden meer bediend. “Het openbaar zal veel beter op elkaar afgestemd zijn”, zegt schepen Jean-Jacques De Gucht (Open VLD). [naar artikel]
Grote bouwpromotoren kopen hun vergunningen in Antwerpen af. Dat zegt sp.a-kopman Tom Meeuws in een opiniestuk, verderop in deze krant. 'De immocratie heerst hier', luidt het. Ook in andere steden duikt het probleem op. [naar artikel]
Grote bouwpromotoren kopen hun vergunningen in Antwerpen af. Dat zegt sp.a-kopman Tom Meeuws in een opiniestuk. "De immocratie heerst hier", luidt het. Ook in andere steden duikt het probleem op. [naar artikel]
"Wie in Antwerpen betaalt, mag de stedenbouwkundige voorschriften negeren en mag zowat alles bouwen." Dat zegt Tom Meeuws van oppositiepartij SP.A in een opiniestuk in De Morgen. Hij spreekt van "een paaitaks". "Flagrante leugens", reageert bevoegde schepen Rob Van de Velde (N-VA). [naar artikel]
“Wie met een zak geld het bureau van schepen Rob Van de Velde binnenwandelt, kan in Antwerpen alles gedaan krijgen.” Het zijn harde woorden van Tom Meeuws van sp.a en frontfiguur van de verkiezingslijst Samen in een opiniestuk in De Morgen en op Radio 1. Hij verwijt het stadsbestuur los van de ruimtelijke regels te onderhandelen met bouwpromotoren en zo bewoners met een gefrustreerd en machteloos gevoel achter te laten. Rob Van de Velde ontkent ten stelligste dat hijzelf, noch zijn diensten, de regels overtreden. “Dit zijn flagrante leugens”, zegt de schepen, die voorts zegt “te kotsen” van de perceptie die er gecreëerd wordt. [naar artikel]
11:47 Bouwpromotoren kunnen in Antwerpen vergunningen voor te grote of te hoge gebouwen afkopen met een paaitaks, zegt Tom Meeuws, de voorzitter van sp.a Antwerpen. [naar artikel]
Antwerpen gaat de 'paaitaks' aanpassen. Dat is de bijdrage die ontwikkelaars moeten betalen als ze iets willen bouwen. Nadat de oppositie het systeem onder vuur nam, gaf de provincie de genadeslag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.