De luchtvervuiling in Vlaanderen is erger dan gedacht. Dat blijkt uit een nieuw luchtkwaliteitsmodel. Tot in de kleinere gemeenten worden de Europese normen voor stikstofdioxide overschreden. De enige manier om de lucht snel weer wat properder te krijgen? “Massaal diesel bannen.” [naar artikel]
De luchtvervuiling in Vlaanderen is erger dan gedacht. Dat blijkt uit een nieuw luchtkwaliteits­model. Tot in de kleinere gemeenten worden de... [naar artikel]
De erger dan gedachte luchtvervuiling in Vlaanderen, zoals blijkt uit een nieuw luchtkwaliteitsmodel, maakt dat een urgentieplan voor gezonde lucht nodig is. Dat meldt milieuorganisatie Greenpeace zaterdag in een reactie. [naar artikel]
Drie jaar nadat vzw Klimaatzaak een rechtszaak heeft aangespannen tegen het klimaatbeleid van de vier Belgische overheden, komt er binnenkort ook mogelijk een proces specifiek tegen de Vlaamse overheid. Een groep bezorgde burgers heeft het zo gehad met de “nalatigheid in de aanpak van de luchtvervuiling” dat ze besloten hebben Vlaanderen te dagvaarden, schrijven De […] [naar artikel]
Tot in de kleinere Vlaamse gemeenten worden de Europese normen voor stikstofdioxide overschreden. Dat blijkt uit een nieuw luchtkwaliteitsmodel van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) dat vervuiling tot op straatniveau in kaart brengt. [naar artikel]
De luchtvervuiling in Vlaanderen erger dan gedacht. Tot in de kleinere Vlaamse gemeenten worden de Europese normen voor stikstofdioxide overschreden. Vergelijk de situatie voor 20 steden en gemeenten. [naar artikel]
De erger dan gedachte luchtvervuiling in Vlaanderen, zoals blijkt uit een nieuw luchtkwaliteitsmodel, maakt dat een urgentieplan voor gezonde lucht nodig is. Dat meldt milieuorganisatie Greenpeace zaterdag in een reactie. “De prijs die we met onze gezondheid betalen voor het vele autoverkeer en in het bijzonder dieselverkeer is nog hoger dan gedacht. Zowat elke Vlaming, […] [naar artikel]
De luchtvervuiling in Brussel is veel hoger op belangrijke verkeersaders dan de officiële metingen laten vermoeden. Dat zegt de ngo ClientEarth in De Standaard en Le Soir. [naar artikel]
De luchtvervuiling in Brussel is veel hoger op belangrijke verkeersaders dan de officiële metingen laten vermoeden. Dat zegt de ngo ClientEarth [naar artikel]
Fijnstofmetingen met aardbeienplantjes tonen hoge concentraties luchtvervuiling in Oost-Vlaanderen. De initiatiefnemers pleiten voor een zone-30 in alle dorpskernen en een snelheidslimiet van 90 km/u op snelwegen. [naar artikel]
De vervuiling van het Russische noordpoolgebied is veel erger dan gedacht. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van plaatselijke bomen. [naar artikel]
Luchtvervuiling veroorzaakt dubbel zoveel doden dan tot nu werd gedacht. In 2015 stierven in Europa 800.000 mensen aan de gevolgen van luchtvervuiling, wereldwijd waren dat er 8,8 miljoen. Dat blijkt uit een nieuwe studie die vandaag verschijnt in het ‘European Heart Journal’. [naar artikel]
In Gent is de luchtvervuiling de voorbije tien jaar teruggevallen. Dat blijkt uit een rapport van de Vlaamse Milieumaatschappij. De meetresultaten tonen dat de luchtvervuiling op jaarbasis een derde tot zelfs de helft verminderde. De grootste vervuiler blijft de industrie, ook het verkeer én de populariteit van houtkachels sinds de energiecrisis zorgen voor uitstoot. De impact van de invoering van de lage emissiezones is meetbaar in heel Vlaanderen. [naar artikel]
Fijnstofmetingen met aardbeienplantjes tonen hoge concentraties luchtvervuiling in Oost-Vlaanderen. De initiatiefnemers pleiten voor een zone-30 in alle dorpskernen en een snelheidslimiet van 90 km/u op snelwegen. [naar artikel]
Coronapatiënten uit regio’s met een hoge mate van luchtvervuiling, lopen meer risico om aan het virus te overlijden. Dat werd al langer gedacht, maar is nu ook voor het eerst officieel aangetoond met een studie van de prestigieuze Harvard-universiteit. [naar artikel]
Volgens buitenlandse studies zou het aantal mensen dat aan corona overlijdt, veel hoger liggen in gebieden met een hoge luchtvervuiling. Maakt fijnstof de gevolgen van een coronacrisis erger? Dat wil professor aan de UHasselt en milieu-epidemioloog Tim Nawrot onderzoeken. [naar artikel]
Een hart kan echt 'gebroken' worden, daar was de wetenschap het eerder al over eens, maar de gevolgen daarvan lijken erger te zijn dan voordien werd gedacht. Volgens onderzoekers van de University of Aberdeen zou de hartspier namelijk wel eens permanent schade kunnen oplopen als het gevolg ervan. [naar artikel]
Luchtvervuiling veroorzaakt dubbel zoveel doden dan tot nu werd gedacht. In 2015 stierven in Europa 800.000 mensen aan de gevolgen van luchtvervuiling, wereldwijd waren dat er 8,8 miljoen. Dat blijkt uit een nieuwe studie die vandaag verschijnt in het ‘European Heart Journal’. [naar artikel]
De scholen in New Delhi gaan een week dicht in een poging de bevolking te beschermen tegen de steeds erger wordende luchtvervuiling in de Indiase hoofdstad. Bouwplaatsen worden gedurende vier dagen verboden terrein om het vrachtverkeer te beperken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.