Het lezen van berichten op sociale media met een positieve inhoud ten aanzien van alcoholgebruik verhogen bij jongeren de intentie of bereidheid tot drinken. Dat stelt Didier Martens, in zijn masterproef voor de opleiding Communicatiewetenschappen van de KU Leuven, op basis van een bevraging van 3.547 Vlaamse adolescenten tussen 15 en 22 jaar verdeeld over 50 verschillende scholen. [naar artikel]
Het lezen van berichten op sociale media met een positieve inhoud ten aanzien van alcoholgebruik verhogen bij jongeren de intentie of bereidheid [naar artikel]
In ons land gebeuren de meeste letselongevallen die te wijten zijn aan alcoholgebruik in de provincie Oost-Vlaanderen, gevolgd door de provincies [naar artikel]
In ons land gebeuren de meeste letselongevallen die te wijten zijn aan alcoholgebruik in de provincie Oost-Vlaanderen, gevolgd door de provincies [naar artikel]
Tijdens de feestdagen gebeuren er een pak meer ongevallen met dronken chauffeurs dan op een gemiddelde dag in het jaar. Daarom voert de politie ook vandaag een hele dag door alcoholcontroles uit, al is de kans dat u vanavond nog een controle tegenkomt toch kleiner dan voorgaande jaren. [naar artikel]
Tijdens de feestdagen gebeuren er een pak meer ongevallen met dronken chauffeurs dan op een gemiddelde dag in het jaar. Daarom voert de politie ook vandaag een hele dag door alcoholcontroles uit, al is de kans dat u vanavond nog een controle tegenkomt toch kleiner dan voorgaande jaren. [naar artikel]
Werknemers van de e-commercegigant Amazon krijgen niet langer een vergoeding om positieve berichten over het bedrijf te publiceren op sociale media. Bedoeling was om nieuwe werkkrachten aan te trekken en de groeiende kritiek op het bedrijf te counteren. Amazon begon in 2018 met een opvallende campagne, waarbij het werknemers betaalde om positieve berichten over het […] [naar artikel]
In het GO! Atheneum van Brussel is de informatiecampagne “Vibe Check” voorgesteld. Dat is een campagne om jongeren te leren bewuster om te gaan met sociale media, zoals Facebook en Instagram. Want uit onderzoek van de KU Leuven blijkt dat jongeren zich vaak ongelukkig en droevig voelen door wat ze zien op sociale media. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.